Sh = Segt!

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Tjena!!!

Vad har det blivit med SH? så jäkla segt att surfa här tar fan 1 minut att öppna en tråd! vad är det för fel? så här var det inte för 2 månader sen.

Det som är lustigt är att ibland är det toksegt när det är 500 pers inne och ibland snabbt när det är 700 pers inne. Den där räknaren kan inte stämma, alternativt surfar vi runt väldigt olika på siten.

Det som är lustigt är att ibland är det toksegt när det är 500 pers inne och ibland snabbt när det är 700 pers inne. Den där räknaren kan inte stämma, alternativt surfar vi runt väldigt olika på siten.

Jo, om nu sporthoj.com använder sig av en dedikerad server så kanske det är lite underligt. Men om det även finns några andra siter på samma server så kanske det blir lite klarare.

När det tex. är 500 besökare på sporthoj.com så kanske det är massor av besökare till de andra siterna som ligger på samma server.(vad vet jag ???).

När det är 700 besökare på sporthoj.com så kanske det bara är ett fåtal på de andra siterna som ligger på samma server.

Det är dock svårt för mig att svara på då jag inte vet hela strukturen på den server där denna site finns eller dess konfigurering.

Last edited:
Håller med! Hade tänkt starta en tråd själv för jag börjar också ledsna, har ju varit så här rätt länge nu :(

Tror inte heller att belastningen av 500 eller 700 besökare spelar någon roll, det är något som är rejält galet på serversidan.

EDIT: Räknaren brukar gälla per applikation på servern så det ska inte spela någon roll om det finns andra sajter, deras besökare räknas för sig (så är det iaf i Windows-världen).

Last edited:
EDIT: Räknaren brukar gälla per applikation på servern så det ska inte spela någon roll om det finns andra sajter, deras besökare räknas för sig (så är det iaf i Windows-världen).

Jo, det är en vanlig konfigurering att denna site endast räknar besökare till denna site.

Dock så betyder det inte(beroende på konfigurering) att dess hårdvara och bandbredd inte används av andra siter. Är det tex. 500 besökare från sporthoj.com så behöver det inte betyda att det är en belastning på server med 500 besökare. Det kanske är ytterligare antal andra (eventuella) siter räknas med.

Last edited:
Jo, om nu sporthoj.com använder sig av en dedikerad server så kanske det är lite underligt. Men om det även finns några andra siter på samma server så kanske det blir lite klarare.

När det tex. är 500 besökare på sporthoj.com så kanske det är massor av besökare till de andra siterna som ligger på samma server.(vad vet jag ???).

När det är 700 besökare på sporthoj.com så kanske det bara är ett fåtal på de andra siterna som ligger på samma server.

Det är dock svårt för mig att svara på då jag inte vet hela strukturen på den server där denna site finns eller dess konfigurering.

Sporthoj har 2 egna servrar så det är högst osanoligt att det är där problemet ligger. Tror själv att det är tweakning som behövs :gnissla

Dock så betyder det inte(beroende på konfigurering) att dess hårdvara och bandbredd inte används av andra siter. Är det tex. 500 besökare från sporthoj.com så behöver det inte betyda att det är en belastning på server med 500 besökare. Det kanske är ytterligare antal andra (eventuella) siter räknas med.
Jo, det är nog möjligt att hårdvara och bandbredd delas med andra men just nu är det 634 online och ena stunden rullar det på som bara den för att i nästa sekund vara som sirap.
Känns som att något får spel till och från.

vad säger swidi:confused: hinner ju för tusan att bajsa , sätta på kaffe (kärringen med för den delen) etc innan man hunnit ladda upp en ny sida. SWIDI WHATS HAPPENING TELL US

Håller med. Jag kommer ofta inte in öht.

nu tog det exakt 2 timmar att ladda upp denna tråd:huvet

Segt är det! Ska jag stänga av pr0n tankningen som jag gör i bakrunden på sh servern?

: )

Håller med ta lite av annons pengarna och bygg ut servern sporthoj är inget utan sina medlemmar

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back