SH låg nere en stund, ursäkta!

Bra där!

Har du hela SH hemma?
Hur gör du då med bredbandsutrymme och sånt?

Eller ska du bara konfigurera sakerna hemma kanske för att sen ta dom nån annanstans?! Jag är en lite vilsen grabb inom detta område...:va

Bra där!

Har du hela SH hemma?
Hur gör du då med bredbandsutrymme och sånt?

Eller ska du bara konfigurera sakerna hemma kanske för att sen ta dom nån annanstans?! Jag är en lite vilsen grabb inom detta område...:va

Trodde du han tjaxade större hus för att bo i?:va
Det är ju för att SH ska få plats! :fakta

Haha näe. SH ligger hos Dataphone i Stockholm. Har ett serverrack där. Dit ska dessa servrar på torsdag förhoppningsvis. Sedan så ska jag sätta ett migreringskommando att börja arbeta som förhoppningsvis blir färdigt till helgen.

Nu har jag installerat DB-servern oxå med 75 gb diskar i array för OS o 4 st 175gb i RAID 6 för "DB" :) :)

Nu så är allt redo för att tas ner till serverhallarna... ska bara sparka "en person" i arslet så vi kan fixa det! (jag behöver hjälp, för mycket larm o tjosan in till hallarna).

En bild :)

Bifogat

• IMG_7675.JPG
    IMG_7675.JPG
    80.1 KB · Visningar: 165
Nu har jag installerat DB-servern oxå med 75 gb diskar i array för OS o 4 st 175gb i RAID 6 för "DB" :) :)

Nu så är allt redo för att tas ner till serverhallarna... ska bara sparka "en person" i arslet så vi kan fixa det! (jag behöver hjälp, för mycket larm o tjosan in till hallarna).

En bild :)

Hmmm......... är det därför kniven ligger på bordet, redo att ta med? :hihi

Gött, snabbare SH FTW!:yoparty :tummenupp

Alla talibaner i Södertälje som jag måste skydda mig mot vettni! :D skojjar! (såja ingen behöver ta illa upp)

Fick lov att ominstallera lite men nu så är båda servrarna 100% färdiga...

Vill installera dom i serverracket nuuuuu!

Min Sonyericsson fanns ju inte med :(

Vad har du för modell då?

Kör med en likvärdig modell det funkar nog klockers, det finns ju liksom inte så många Opera versioner som det finns telefoner i listan kan jag lova dig.

Jag tror inte jag kan få till att mobilen kan hantera SH fullt ut. Det är för mycket "fasta" prylar. Det är inte programmerat så "perfekt" liksom.

Dock forumet i sig så ska det gå att "skala ner" för att fungera med mobil, men då försvinner annonsera o ja då kan jag inte riktigt sprida det på stor skala.

Så bästa valet är troligen Opera mini vilket jag själv kör med... blir ju dock lite tungt i med att en typisk SH-sida är rättså stor...

Det är rätt lägligt med server utbygge nu! Det har gått ruggigt slött på sista tiden.
Ändå har jag ökat bandbredden här hemma.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra