SH hubb trassel

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Har fått lite problem med sporthojshubben. Har fått en ny dator och installerat dc++, har nick o lösen till hubben men det händer inget när jag ska ansluta till hubben. Står endast "connection timeout". Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Kör du via router? Rätt portar öppna? Har du windows XP med SP2 och inbyggda brandväggen kan du behöva gå in i den och lägga undantag på den porten du kör via på dc.

Hinkas skrev:
Kör du via router? Rätt portar öppna? Har du windows XP med SP2 och inbyggda brandväggen kan du behöva gå in i den och lägga undantag på den porten du kör via på dc.

Har SP2, hur vet jag vilken port jag kör via då?

edit: kör passive mode

Jag tror den kör via port 411 som standard. Så gå bara in i brandväggen i kontrollpanelen och skapa ett undantag på den porten.
Inte helt 100, men jag har för mig det är port 411 som standard.

Hinkas skrev:
Jag tror den kör via port 411 som standard. Så gå bara in i brandväggen i kontrollpanelen och skapa ett undantag på den porten.
Inte helt 100, men jag har för mig det är port 411 som standard.

Det hjälpte inte, kanske fungerar efter jag startat om datorn.
Men jag kommer in på andra hubbar. Sitter på ett studentnät, och förmodligen bakom en brandvägg, utöver windows.

du har inte råkas gjort nå mellan slag efter sita bokstaven på hubb namnet eller lösenordet

Porten DC använder är 1782

Funkar fortfarande inte, och det är som sagt endast SH-hubben som trilskas med mig. Om brandväggen blockerade nån port borde väl ingen hubb fungera?

Edit: insåg nu att min xp-brandvägg inte ens är aktiverad. Kan det vara Norton som ställer till det?

Last edited:
Kan vara norton också som spökar, men i och med att du kommer in i andra hubbar så tycker jag inte det ska kunn avara någonting sådant. SH hubben kör inte på någon speciell port? Så du har :1346 eller något efter adressen? Nu hittade jag såklart bara på porten men du förstår kanske vad jag menar ändå ;)

Hinkas skrev:
Kan vara norton också som spökar, men i och med att du kommer in i andra hubbar så tycker jag inte det ska kunn avara någonting sådant. SH hubben kör inte på någon speciell port? Så du har :1346 eller något efter adressen? Nu hittade jag såklart bara på porten men du förstår kanske vad jag menar ändå ;)

här är adressen jag har skrivit in: sporthoj.dyndns.org
sen har jag givetvis även ett konto. Oerhört drygt att jag inte kommer in på just den hubben. Kan det bero på att jag kör dc i passive mode?

Neh, passive tycker jag inte heller ska spela någon roll, vet inte om dom har några regler mot det i hubben men då borde du ju IAF bli ansluten men sedan utsparkad... Jag vet inte om jag har så mycket mer att komma med... kolla med killarna som kör den om dom har någon back-up port du kan köra på eller något sådant kanske, se om du får kontakt där.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8