SH-fest till Mc-mässan i januari?

Status
Ej öppen för fler svar.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är det någon som vet om det blir någon fest till mässan i januari? Är inte speciellt intresserad av mässan utan mer av party. Blir ett år äldre den helgen och hade varit kul o fira i sthlm. :)

Inte mycket att styra upp, lär ju garanterat inte bli så som för 2 år sen (eller när d va).

Bestämma plats var man kan ses så folk vet om att där kommer det vara lite party med annat hojfolk. :tummenupp Måste finnas något ställe som tar in 30-50 (?) alkisar utan att behöva abonnera stället?

Ni i sthlm har ju ordnat middagar o träffar flera gånger, jag har ingen aning vad d finns för större ställen i sthlm annars hade jag fixat d.

Vi är då ett gäng hojbyggare som ska träffas, men om vi tänkt bjuda in något annat löst folk står oklart. ;)

Vi är då ett gäng hojbyggare som ska träffas, men om vi tänkt bjuda in något annat löst folk står oklart. ;)

okej, hade ju varit trevligt o ses på något ställe o umgås lite. sen kan man ju själv bestämma om man vill stanna el dra vidare på egen fest. :)

Viktigt!

Detta är också något jag klurat på!

Jag har pratat med en av dem som anordnade förra gången. Men han är inte så taggat på att fixa denna gång.

Grejen är att man vill ju ha en stor fest.. något folk kommer tala om efteråt, inte bara en liten shpub med ett litet gäng med folk som åker omkring tillsammans på somrarna. Utan så många som åker hoj som möjligt.. så många som är med på sporthoj.com som möjligt. Men då måste man fixa ett ställe som är välkänt men som inte fyller lokalerna, som exempelvis hardrock, som vill hjälpa till att finansiera en sådan fest i gengäld att man "fyller" lokalen.

Jag undrade också vad som kan behövas finansieras. Och svaret jag fick var det självklara. DJ, reklamlappar som man delar ut på mässan och (det som hardrock misslyckades med förra gången) att ha folk som jobbar för att ta så mycket folk. Men utöver det så sa han som anordnade en väldigt smart sak. Man vill gärna ha de där snygga modellerna som delar ut reklamlapparna. Då kommer det absolut mer folk.

Jag skulle gärna kunna tänka mig att snacka med hardrock café igen och försöka anordna det hela igen. Men gärna inte själv.

Men annars en fest med bara de som vill från forumet går ju också bra på någon bar som man inte abonerat. :) det är ju helt upp till vad folk vill ha! Jag klagar inte på något bara jag får festa ;)

Last edited:
Detta är också något jag klurat på!

Jag har pratat med en av dem som anordnade förra gången. Men han är inte så taggat på att fixa denna gång.

Grejen är att man vill ju ha en stor fest.. något folk kommer tala om efteråt, inte bara en liten shpub med ett litet gäng med folk som åker omkring tillsammans på somrarna. Utan så många som åker hoj som möjligt.. så många som är med på sporthoj.com som möjligt. Men då måste man fixa ett ställe som är välkänt men som inte fyller lokalerna, som exempelvis hardrock, som vill hjälpa till att finansiera en sådan fest i gengäld att man "fyller" lokalen.

Jag undrade också vad som kan behövas finansieras. Och svaret jag fick var det självklara. DJ, reklamlappar som man delar ut på mässan och (det som hardrock misslyckades med förra gången) att ha folk som jobbar för att ta så mycket folk. Men utöver det så sa han som anordnade en väldigt smart sak. Man vill gärna ha de där snygga modellerna som delar ut reklamlapparna. Då kommer det absolut mer folk.

Jag skulle gärna kunna tänka mig att snacka med hardrock café igen och försöka anordna det hela igen. Men gärna inte själv.

Men annars en fest med bara de som vill från forumet går ju också bra på någon bar som man inte abonerat. :) det är ju helt upp till vad folk vill ha! Jag klagar inte på något bara jag får festa ;)

Sure, kan tänka mig dela ut en o annan reklamlapp, fri bar?

HRC var ju det absolut kapitalt sämstaste stället av alla förra gången iaf!

Nu vet ju inte jag hur pass törstiga SH:are är innan, men om man läser AW-trådarna i sthlmsforumet så verkar det drickas en hel del.

Nu har jag kontakt med ett gäng krogar i sthlm.
Ska det abboneras bara för SH-folk eller folk med lapp i handen, eller bara en get together?
Ska det abboneras så kan det vara svårt att göra detta under Fredag/lördag då krogar inte brukar vara så pigga på det. Får man detta erbjudande att göra detta under en helg så är det oftast tidsbegränsat.

Som någon tidigare sa så är fan Hardrock det sämsta stället som finns.

Will inte verka neggo, men det är mina know hows.

MVh // Jonas

varför inte göra en lista på dom som vill med, och ett slutdatum te.x 15 jan. och sen därefter hyra minibuss. start malmö-sthlm-malmö:pris- vad vet jag. men nåt sånt. jag har sovis i sthlm så jag e inte intresserad av hotel eller nåt, men kan ställa upp som chaffis upp, och ner om det skulle behövas.

Jag var aktiv i fotbollskulturen under några år innan jag fick sitta på hoj, men vi hade en falang som kalla oss skånebajare (som än finns kvar) men vi anordna resor över hela sverige, det som vi gjorde sm vi /ni kan göra är samma sak. typ. utgångspunk malmö, och sen vidare upp mot sthlm, malmö, hbg, klippan, osv. osv jönköping. att lägga lite stopp längs med vägen till sthlm. så kan man få ihop en buss utan några problem. den batalar sig själv plus om man ska sälja mat eller öl, chaffis finns då redan om man gör en sån grej, sen vet jag inte hur det funkar då man ska vara där en längre tid, då en fotbollsmatch bara varari 90 min. man åker tillbaka samma dag. men upplägget är detsamma. bara en idé. klura på den tycker jag!!!!!!!!!

Nu vet ju inte jag hur pass törstiga SH:are är innan, men om man läser AW-trådarna i sthlmsforumet så verkar det drickas en hel del.

Nu har jag kontakt med ett gäng krogar i sthlm.
Ska det abboneras bara för SH-folk eller folk med lapp i handen, eller bara en get together?
Ska det abboneras så kan det vara svårt att göra detta under Fredag/lördag då krogar inte brukar vara så pigga på det. Får man detta erbjudande att göra detta under en helg så är det oftast tidsbegränsat.

Som någon tidigare sa så är fan Hardrock det sämsta stället som finns.

Will inte verka neggo, men det är mina know hows.

MVh // Jonas

jag säger som jag sa innan. Det optimala är ett ställe som tar mycket folk, är rätt kända men fyller inte lokalerna på helgerna. Sådana ställen är de som kan abonneras under en fredag eller lördag. Men då vill de vara säkra på att man drar folk.

På tal om just hardrock och deras priser så håller jag med. Dock var folk snälla och bjöd då jag var en fattig student:tummenupp

Men om man kan få något ställe som kan dra ner priserna för folk med sporthojtröja eller a-lappen så skulle det ju vara poppis. Sen bara för att man abonnerar stället betyder det inte att allmänheten inte får vara med! :)

Vilka datum är alternativen? Jag kan kolla på ett par ställen om de skulle vara intresserade.

Vilka datum är alternativen? Jag kan kolla på ett par ställen om de skulle vara intresserade.

Mässan är 28-30 januari har jag för mig, det gäller ju fredag eller lördag då dvs 28-29 jan. Personligen hade jag föredragit lördag då man kan ta sig upp till 08 i lugn o ro. Men det är inte bara mig det handlar om så det datum flest kan är ju så klart bäst. :)

Det bästa är ju att bara välja ett datum o sen får folk skriva upp sig så man vet på ett ungefär hur många som kommer. Velar man med datumet så skiter det sig oftast.

Hade jag bott närmre hade jag mer än gärna hjälp till!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul