Sh för oss med lite kroppslängd..

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Söker ny..
Hej.

Jag går och funderar på skaffa mig en hyffsat billig andra hoj och tänkte se om någon här kan rekomendera vad jag ska testa.

Jag konstaterade för några år sedan att sporthojar inte byggs för oss med lite längd på kroppen, (Mäter själv 194 cm. ) varav jag mest kört adventurehojar och nu mera motarden som jag sitter riktigt bra på.

Zx9 och Zx10 tycker jag mig ha suttit rätt bra på, när jag provkört, dels på firmor och kompisars hojar. Har ni nå andra förslag?
Jag är sugen på en sporthoj, men som man ändå kan sitta några timmar landsväg på.

för mig var en nyare ninja bara att glömma. R1:an jag har nu sitter jag kanonbra på, mycket skön sittställning både på bana och längre landsvägsturer.

men det är egentligen bara att åka ut och provsitta, när du sitter skönt i en butik kommer du sitta skönt under körning, man märker det ganska snabbt.

/Andreas 200cm

Tack..
Jag har druckit för lite kaffe för att tänka på det här med sökfunktionen. :huvet
Admin kan gärna ta bort inlägget. :)

Jag är 189 cm och har haft alla R1 modeller fr o m -03 och har suttit/sitter riktigt bra på dom. Har gjort 40+ mil resor, och det har funkat.

jag är iofs bara 180.. men jag tycker ändå att r1 känns "större" än andra modeller,, iaf t ex gsxr.. (nu behöver inte det betyda att du sitter dåligt på en gixxer, men den känns "mindre" iaf)

Många som nämner R1 i tidigare trådar också. Jag måste se mig omkring efter nån att testa..

Tack för tipsen! :tummenupp

CBR1000F ärl rätt så stor på andra sätt än rent motormässigt, prövat den? Bekväm att åka långt på är den också, enligt recensioner jag läst.

Jag är själv 193 och har inte problem med min 954, få bara ont i röven vid längre turer men det får man ju på alla sh...

rekomenderar starkt zx9r jag är både lång och kraftig och sitter sjukt bra på den har kört 40-50 mil i sträck utan några problem alls, och tjejen klagar inte när hon sitter bak häller.

rekomenderar starkt zx9r jag är både lång och kraftig och sitter sjukt bra på den har kört 40-50 mil i sträck utan några problem alls, och tjejen klagar inte när hon sitter bak häller.

Samma med ZX6-R, jag är 190+ och sitter bra :tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...