SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.
scud skrev:
2371188 Ja, bra att du visar bild på framhjulet.. Undrade just hur kedjan var dragen dit, men nu vet ja.. :tummenupp

:rofl
Men för h-e, visar ju bara de coola hejdarna också :yoparty
Men du har väl likadana själv så dig kan man väl inte impa på :hihi
 
Kapten Blåskägg skrev:
2371201 :rofl
Men för h-e, visar ju bara de coola hejdarna också :yoparty
Men du har väl likadana själv så dig kan man väl inte impa på :hihi
Ja, fast mina är i samma snygga rejsiga färg som dämparna :tungan
 
Kapten Blåskägg skrev:
2371201 :rofl
Men för h-e, visar ju bara de coola hejdarna också :yoparty
Men du har väl likadana själv så dig kan man väl inte impa på :hihi
Mina bromsar är grymmare.

Vid broms åker man rakt fram, ingen risk för stoppies här inte. (bakelitdäck)
Tror nog jag ska smörja in däcken med teflon, kanske blir bättre grepp då. (Sämre kan det inte bli iallafall) :hihi
 
Kapten Blåskägg skrev:
2371186 Okej då, slänger upp några bilder från dagens kedjejustering :)
Gumman imponerade med att manövrera depåstödet vid lyftet :kär


Tjena Skagget!

Sitter i Dublin. Har varit avskarmad fran sporthoj over en vecka! Det har hant grejer, trakigt med alla klotningar i onsdags!

Klubban ser fin ut:yoparty Hoppas du far ha den ifred fran frugan:D
 
scud skrev:
2371188 Ja, bra att du visar bild på framhjulet.. Undrade just hur kedjan var dragen dit, men nu vet ja.. :tummenupp

Han är ju käär fattaru väl??

War-psycho skrev:
2371190 "Hej, jag råkade klota min hoj sist, får jag låna din?"

:hihi

PS: Skönt att du klarade dig, du får snart ihop skrället igen.

Precis! Har en polare med en R6-03 som ska till turkiet i två veckor. Vågade inte ens fråga....
 
Last edited:
d1ce skrev:
2371049
Än värre, du tänker väl inte försöka smöra dig in hos mig samtidigt som du konspirerar med de där wannabe-mig-gubbarna!! ;)
-@

Jösses!

Erfarenhet framför........

Det är dags att du sätter dig ner och andas lite nu tror jag..:D
Tar du i mer så får du lämna in kläderna på kemtvätt..

Eller vänta.................

Finns det kanske ett extra lager där redan...:hihi
 
Snail_shell skrev:
2371398Finns det kanske ett extra lager där redan...:hihi

Som sagt, både jag och tjejerna gillar commando style ;) :fakta

-@

edit: commando skulle det stå :)
 
Last edited:
d1ce skrev:
2371463 Som sagt, både jag och tjejerna gillar combad style ;) :fakta

-@

Då får man anse sig besegrad ytterligare en gång..
Det börjar bli körigt det här...

KAnske blir tvungen att skaffa mig en liknande klubba som Kapten då..
Se om det funkar..
 
Snail_shell skrev:
2371478 Då får man anse sig besegrad ytterligare en gång..
Det börjar bli körigt det här...

KAnske blir tvungen att skaffa mig en liknande klubba som Kapten då..
Se om det funkar..

Jag har ju sagt det tidigare... ENDA sättet att bli lika sexig som d1ce är en rosa buff :fakta
 
Cervantes skrev:
2371481 Jag har ju sagt det tidigare... ENDA sättet att bli lika sexig som d1ce är en rosa buff :fakta

Det skall f-n att ta sig dit med min prestige..
Men det ser illa ut just nu.. :D
 
Snail_shell skrev:
2371484 Det skall f-n att ta sig dit med min prestige..
Men det ser illa ut just nu.. :D

:rofl Nästan jag håller med där.. han kan få ha sin buff ifred.. :avis
 
Mattias skrev:
2364177 Jag vet. Men du har ju inte kört dom av vägen, det klarade dom av alldeles själva.

Det man kan göra som turledare är att vara extra tydlig med spårval och kanske lägga fingrarna på bromsen bara för att tända bromsljuset när man kommer till en knepig kurva, även om man själv inte tänkt bromsa. Med lite tur tror de bakom att du bromsar och då fegar de ur och saktar farten. Var och en tar ansvar för sin egen körning. Det går inte att skylla på killen framför, faktiskt. Jag har hittills inte lyckats vurpa på nån klumpkörning, inte av egen förskyllan iaf. Det är ingen tävli

Trots att det är vansinnigt jobbigt att blippa med bromsljuset (man måste ju lyfta upp några fingrar... :tungan ) även när jag inte tänkt använda bromsarna så brukar/brukade jag försöka göra det när jag höll i rundor. Dilemmat är att det bara är 1-2 hojar bakom som ser turledarens bromsljus, och där brukar det inte bli några hojar ute i skogen, utan skogsåkandet sker oftast längre bak i ledet. (Måhända pga hyteriskt ojämt tempo pga många deltagare)

Grundproblemet med stora gruppkörningar är att turledaren och ett antal deltagare har kört vägen tidigare, och andra deltagare inte varit på just den vägen tidigare, sub-problemet är att en del kör tex twin med mycket motorbroms (använder ej bromsar så ofta) och andra har hoj med tji motorbroms och förväntar sig ett blippande bromsljus från hojen framför, och sub-sub-problemet är att en del är hejjare på att köra hoj, andra inte, och summa sumarum så kommer det skita sig förr eller senare om man är många, för alla kör olika typ av hoj, har olika erfarenhet osv.

Sedan är det ju givetvis så att man som turledare inte ska ta på sig "skulden" för att andra åker i diket, men det förväntas ändå av turledaren att han/hon ska ringa efter ambulans, ringa bärgare, bry sig stort om den som idkat skogsåka trots att man inte känner personen alls, samt att man som turledare trots allt mår skit när någon bakom en åkt i diket.

/B
 
benkar skrev:
2371512
Sedan är det ju givetvis så att man som turledare inte ska ta på sig "skulden" för att andra åker i diket, men det förväntas ändå av turledaren att han/hon ska ringa efter ambulans, ringa bärgare, bry sig stort om den som idkat skogsåka trots att man inte känner personen alls, samt att man som turledare trots allt mår skit när någon bakom en åkt i diket.
/B

En rent personlig reflektion är att ta man på sig turledar rollen, så tar man också samtidigt på dig ett ansvar för övriga i gruppen.
Gör man inte det så kanske man skall placera sig i kön..
Det handlar inte bara om att kommuicera knepiga partier med bromsljuset.
Även att kommunicera med gruppen under pauser, kolla att alla hänger med, att samtliga känner sig bekväma..
Tipsa om att byta grupp om det är fel åt något håll..

Och även fast man inte "skall" ta på sig ansvaret så blir det ändå så om man tappar någon i diket.
Och självklart bryr man sig om!! Det är ju medmänniskor det handlar om..

Men jag håller med dig!!
Sen är vi nog i det här sällskapet ganska duktiga på att addressera problemet..
Men vi måste komma med en lösning till de problem vi identifierar också.
Om det nu är problem..
 
Snail_shell skrev:
2371545 En rent personlig reflektion är att ta man på sig turledar rollen, så tar man också samtidigt på dig ett ansvar för övriga i gruppen.
Gör man inte det så kanske man skall placera sig i kön..
Det handlar inte bara om att kommuicera knepiga partier med bromsljuset.
Även att kommunicera med gruppen under pauser, kolla att alla hänger med, att samtliga känner sig bekväma..
Tipsa om att byta grupp om det är fel åt något håll..

Och även fast man inte "skall" ta på sig ansvaret så blir det ändå så om man tappar någon i diket.
Och självklart bryr man sig om!! Det är ju medmänniskor det handlar om..

Men jag håller med dig!!
Sen är vi nog i det här sällskapet ganska duktiga på att addressera problemet..
Men vi måste komma med en lösning till de problem vi identifierar också.
Om det nu är problem..

Klart man bryr sig, är social med en massa folk på rundan, pratar runt med alla andra än sina vanliga kamrater, kollar läget kring hur det fungerar kring rundan osv osv. Höll i hojrundor med klubben jag är med i, Rapido, i 15 år, samt lite rundor via SH två sommrar, samt några rundor med VTR-klubben.

Varit jättekul, samlat på mig en massa erfarenheter, försökt förändra strategier, sökt nya sätt leda runt folk, dela upp i olika tempogrupper, haft en massa god hjälp av andra kamrater/folk från SH som hjälpt till leda rundorna tex som vinkare på slutet av ledet, men efter några relativt otrevliga olyckor så gick luften ur mig helt, var på SH-rundor, fick skäll för att jag inte åkte till sjukan och åjade mig kring folk jag inte kände, blev för mycket till sist.

Men, men, men, får kanske upp farten igen med tiden :)

/B
 
Last edited:
benkar skrev:
2371578 Klart man bryr sig, är social med en massa folk på rundan, pratar runt med alla andra än sina vanliga kamrater, kollar läget kring hur det fungerar kring rundan osv osv. Höll i hojrundor med klubben jag är med i, Rapido, i 15 år, samt lite rundor via SH två sommrar, samt några rundor med VTR-klubben.

Varit jättekul, samlat på mig en massa erfarenheter, försökt förändra strategier, sökt nya sätt leda runt folk, dela upp i olika tempogrupper, haft en massa god hjälp av andra kamrater/folk från SH som hjälpt till leda rundorna tex som vinkare på slutet av ledet, men efter några relativt otrevliga olyckor så gick luften ur mig helt, var på SH-rundor, fick skäll för att jag inte åkte till sjukan och åjade mig kring folk jag inte kände, blev för mycket till sist.

Men, men, men, får kanske upp farten igen med tiden :)

/B

Brukar inte tjatta här pga av min blyghet. Men snälla Benkar, det finns väl ingen i detta land som har sån erfarenhet och rutin som du i detta land. Det skulle väl mer än väl uppskattas om du om någon annan kunde deltaga och bidra på dessa onsdagskörningar med din erfarenhet och kunskap.
 
Laponia skrev:
2371596 Brukar inte tjatta här pga av min blyghet. Men snälla Benkar, det finns väl ingen i detta land som har sån erfarenhet och rutin som du i detta land. Det skulle väl mer än väl uppskattas om du om någon annan kunde deltaga och bidra på dessa onsdagskörningar med din erfarenhet och kunskap.
En grej jag märkt är att folk gärna ser att nån annan tar ansvaret, och gör jobbet.
Men att själva ställa upp är inte lika självklart.

Det skulle vara mycket lättsammare att organisera samåkningar om lite fler personer ställde upp och hjälpte till lite.
Det uppskattas/förväntas att allt ska vara ordnat & klart, men bara så länge man inte behöver göra nåt själv.

Imorrn är det dags för tredje rundan som jag ordnar, och trots att 30 pers deltog första gången, och närmare 50 andra gången, så är det inte en enda som anmält sig som turledare denna gång. Även dom andra gångerna har det varit som att krama blod ur en sten.
Alla vill åka med, men ingen vill åka först.

Kanske om alla engagerade sig lite mer, och tog lite mer ansvar för samåkningarna, så skulle det vara lättare att hålla dom drivande personerna kvar vid rodret.
Tror det även skulle gagna säkerheten i stor utsträckning.
Så länge man förlitar sig på andra och inte tar något ansvar själv, så lär det inte bli bättre heller.
 
War-psycho skrev:
2374292 .

Va nu då.... dog tråden nu, såhär nära 1000-strecket ? :tungan

Kan sätta lite fart på den genom att presentera kapten's nya substitut för buff... Fryser man om magen, så gör man det :fakta

Sen att han tänker tvinga på alla deltagare denna nonsexyvindavvisare är direkt olustigt!

Bilden är spiontagen under ett av våra rekningspass från dagen, då vi letade nya väger med FÄRRE(!!) stockar att krocka med ;)

Se så han masserar muskulaturen med vänsterhanden på första bilden :mattias

På andra bilden hårdförpackar han en katt för att dölja den i kutsen, vägrade lämna spår efter sig.

-@
 

Bifogat

  • kapten1.jpg
    kapten1.jpg
    78.5 KB · Visningar: 79
  • kapten2.jpg
    kapten2.jpg
    74.8 KB · Visningar: 77
Last edited:
d1ce skrev:
2374297 Bilden är spiontagen under ett av våra rekningspass från dagen, då vi letade nya väger med mindre stockar att krocka med ;)

Taskigt att inte bjuda med mig..
Och förresten, försök hitta en väg utan stockar.. Jag vill varken krocka med stora eller små stockar! (första gången jag märker ord, men kul är det)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top