Det är rätt konstigt att 99% av alla tycker att saker man ser på datorskärmen ska vara gratis. Jag tycker det är helt rätt att man efter många års slit (och personliga utlägg) kan tjäna på sin skapelse. Det är bara att gratulera!
Huruvida SH kommer bli bättre eller sämre går ju bara att spekulera i. Jag tror att det kommer bli.... lite annorlunda. Forumdelen är ju kärnan i SH så den tror jag inte kommer ändras alls, det är ju trots allt detta som drar besökare (och därigenom ev. intäkter) till siten. Gissningsvis kommer det kanske att bli fler annonser, eller kanske andra annonsformat. Framförallt kommer det nog bli ett mer (för ägarna) kostnadseffektivt annonssystem.
På sikt tror jag man kommer introducera vissa betaltjänster för att dra in mer pengar. Exakt vad det blir är ju svårt att sia om när man sitter på utsidan, men redaktionellt material ligger ju nära till hands. Jag tror det skulle kunna funka om materialet har tillräckligt hög kvalitet och betalningssätten är tillräckligt enkla (SMS-betalning t.ex.).
Personligen tror jag att allt kommer bli OK, och de få ändringar som kommer ske kommer att "slinka förbi" ganska enkelt. Det ska hursomhelst bli intressant att följa arbetet/ev. förändringar i framtiden.