SH behöver moderatorer

Ja så är det ju, men det är just det sistnämnda jag menade på att det ska undvikas isåfall.

En annan grej kan ju vara att bara ha med personnummer-ruta i registrering som en såndär sifferkombinationsruta som håller spam-botar borta.
Ska väl finnas nån databas eller nåt som känner av ifall det är ett riktigt personnummer eller fake, inga större problem att hitta på nåt personnr men ändå inte helt enkelt att fippla fram nåt 10-siffrigt i fyllan när man vill regga ett trollkonto.

Permanent bannade personer som gillar att spamma kanske man hade sluppit då...

Störra chans att HIV-mannen knackar på din dörr än att du blir moderator min son.

Du kan ju åtminstone citera nåt av citaten där jag sagt att jag kan tänka mig bli moderator, de blir så himla svårt att hänga med i svängarna annars.

O du vet nog inte en tredjedel av anledningarna till att jag absolut inte skulle bli det.

Du kan ju åtminstone citera nåt av citaten där jag sagt att jag kan tänka mig bli moderator, de blir så himla svårt att hänga med i svängarna annars.

O du vet nog inte en tredjedel av anledningarna till att jag absolut inte skulle bli det.

Du behöver inte vara ledsen min son för vi sitter i samma båt. Utan vare sig belöning eller förmåner blir det rätt torrt för struten min.

Vad är det med dig. Fan vad du är mensig. Du kan väl inte veta vilka som anmält sitt intresse? Eller kan du läsa Swedies PM?

Gå och tjura någon annanstans.
forum är ju lådan för skadatgods så han har ju rätt...

Lycka till ni som ska moderera, de behövs verkligenrensas för just nu är det 14 årings nivå varvat med skitnödig moralpredikan och till och med jag överväger att "skaffa ett liv"

Vad är det med dig. Fan vad du är mensig. Du kan väl inte veta vilka som anmält sitt intresse? Eller kan du läsa Swedies PM?

Gå och tjura någon annanstans.
forum är ju lådan för skadatgods så han har ju rätt...

Lycka till ni som ska moderera, de behövs verkligen rensas för just nu är det 14 årings nivå varvat med skitnödig moralpredikan och till och med jag överväger att "skaffa ett liv"

Du tjatar ju värre än en 5-åring vid godisdisken, om att bli moderator. Det blir inget har pappa sagt. PunGt!

Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu men hur tänker man när man gör ett jobb åt ett vinstdrivande företag utan att själv få betalt? För jag misstänker att ägaren av sporthoj.com tjänar en hel del pengar på annonsörer o dylikt.

Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu men hur tänker man när man gör ett jobb åt ett vinstdrivande företag utan att själv få betalt? För jag misstänker att ägaren av sporthoj.com tjänar en hel del pengar på annonsörer o dylikt.
Det är samma princip som vissa personer som kör roadracing utan prispengar. De gör det för att det är kul, pengar spelar ingen roll.

Vill man bevara detta forumet som man dagligen gått till genom åren från att bli ett enda stor hönshus, så tycker jag personligen att pengar inte är en viktig sak.

Man tänker att sporthoj skänker en något som är värt något och att man kan tänka sig att skänka något tillbaka typ.

Frågan som väcks är varför ingen vill vara Moderator som det heter.

Diskussionsledare, den person i en debattpanel eller diskussionsgrupp som ska verka för en lugn och saklig diskussion

Redan denna tråd som handlar om moderator behovet saknar detta.

Den kommersiella sidan tjänar pengar på att någon gör ett jobb för att gynna dom.

Kanske dags att börja uppskatta den funktionen.

Mvh Martin

Man tänker att sporthoj skänker en något som är värt något och att man kan tänka sig att skänka något tillbaka typ.

Idealistens dröm om att man gynnar någon för den goda idèn.

Men du glömde att denna sida är i högsta grad en kommersiell sida.

Last edited:
Jag förstår tänket att moderatorer borde få lön. Då måste dock varje moderator ha ett eget företag så timmarna kan faktureras. Detta då Egmont inte kan anställa någon och ta in som "personal". Med arbetsgivaravgifter och skatter m.m så blir kostnaden väldigt hög för Egmont och alla moderatorer får vad troligen en rätt liten pengar över i slutändan. Och börjar vi då spela på denna planhalva, så kommer det ta bort det roliga i att "hjälpa till". Det tillämpas även andra klausuler (konkurrans, m.m) när man går in i avtal / anställning hos ett företag för att utföra ett jobb. Som obetald, utan "villkor", och på helt egen och fri vilja, så känner nog moderatorn att det är bättre så, än några kronor till i månaden med känslan av krav, uppsägningstid, inrapportera timmar etc etc.

Så jag tror att upplägget att moderera på egen fri vilja är bättre. Skulle villkoren vara dåliga och SH som sajt ett fullkomligt skitställe, så skulle inte någon hört av sig om att vilja vara moderator tror jag.

Mitt enda mål i det här, är att få lite mer bredd på moderatorkåren, så inte endast Jag ser ut som den som har enda ordet. För jag vill backa av från titeln som "admin" med totalmakt. Fler moderatorer (och medlemmar) ska kunna säga hur saker och ting ska vara på SH.

Sätt Norman på 125cc forumet. Där passar han bra ;)

Och Bettskena kan ni sätta på Testforumet. :tummenupp

Måste ju även skriva så att Bettskena förstår vad jag menar:

Đặt một thanh nẹp trên diễn đàn thử nghiệm!:)

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...