SH Bankörning på Kinnekulle söndag 26 Sep

1500:- inbetalade för mig, Robso och Lasker idag samt brev skickat eftersom all information inte fick plats i PG-fältet.

Kom igen nu mina damer och herrar, bara att boka plats på årets kanske sista bandag i gott sällskap.
Visserligen är det en hel månad kvar men Snabba gruppen är redan fullbokad, det finns platser kvar i "oförsäkrad Trygg/If" , "Lugn" och "Medel" !

Ska tilläggas att det är tillåtet att köra RR-hoj i gruppen "oförsäkrat" så länge hänsyn visas till övriga deltagare i gruppen vid omkörning m.m.

Missa inte chansen att åka Kinnekulle för en rimlig peng.

:squid bjum bjum ... jag längtar......

/Nitrous

Last edited:
Det har kommit in tre spökbetalare idag, alla uppgifter saknas om inbetalare!

Detta kan bero på att personerna gjorde inbetalningen över disk hos Svensk Kassaservice eller liknande.
Isåfall kommer vi att få uppgifterna med snigelpost från PostGirot och det tar några dagar extra.
Vi som ordnar bandagen är bortresta från imorgon Lördag 27/8 - Fre 3/9 !

Sitt lugnt i båten, svar kommer på mail angående inbetalningar så snart vi är hemma igen:)

/nitrous

Last edited:
Nitrous skrev:
Det har kommit in tre spökbetalare idag, alla uppgifter saknas om inbetalare!

Detta kan bero på att personerna gjorde inbetalningen över disk hos Svensk Kassaservice eller liknande.
Isåfall kommer vi att får uppgifterna med post från PostGirot och det tar några dagar extra.

/nitrous
Jag är väl en utav "spökbetalarna", var inne på posten och pröjsade nyligen. Får väl hoppas att inte gruppen jag ska köra i blir fullbokad innan ni får in uppgifterna om mig bara....

Får man köra på bana utan körkort?
Torskade dit i veckan!!! :död

OK, lite idotfråga, men kanske någon har lite upplysning? RRhojar är OK i fria klassen men max 95 dB? Slipper jag byta till originalsystem så är jag glad, gjorde det i "onödan" till Sviestad körning.
1 Hur hårda är de på Kinnekulle?
2 Exakt hur görs mätningen, avstånd, varvtal etc? Godkänd på SBP, räcker det?
3 Tips om man kan mäta innan någonstans?
/Hasse

HansJ skrev:
OK, lite idotfråga, men kanske någon har lite upplysning? RRhojar är OK i fria klassen men max 95 dB? Slipper jag byta till originalsystem så är jag glad, gjorde det i "onödan" till Sviestad körning.
/Hasse
1. Vet ej, men jag kommer att köra med mitt slip-on.
2. Den görs vid förbipassering så man står alltså inte i depån. De kan mäta när som helst under dagen på vem som helst. SBPs godkännade saknar helt betydelse.

HansJ skrev:
/Hasse

Enligt SVEMO's regler, 10m från bankante, som jag skrivit i alla möjliga andra trådar så klarar de flesta slipon detta. 95dB vid förbifart, 102dB vid stillastående 7000rpm 4cyl/4takt 5000rpm2cyl/4takt...

Akrapovic helsystem på R6:a låter ca 90-92dB vid förbifart

Säljes: 1 biljett, snabb grupp

En stycken biljett i snabb grupp säljes

Pga brutet ben kan jag inte vara med mer än som groupie...

PM:a eller maila hst@vtr.nu

//håkan

Last edited:
håkan skrev:
Enligt SVEMO's regler, 10m från bankante, som jag skrivit i alla möjliga andra trådar så klarar de flesta slipon detta. 95dB vid förbifart, 102dB vid stillastående 7000rpm 4cyl/4takt 5000rpm2cyl/4takt...

Akrapovic helsystem på R6:a låter ca 90-92dB vid förbifart
Tack för info, erkänner att jag inte sökte (vilket jag brukar göra), trodde det var individuellt från arrnangör till arrangör. Som vanligt får man dock bra svar :tummenupp

Jag har betalat ett återbud!

Jag betalade "Håkan" för hans plats i snabba gruppen eftersom det var ända lösningen för att få köra i den snabba, han ska översända mina uppgifter som ni får ersätta med.

Säljer en biljett i mellangruppen... pga förlorat kk! :huvet

PM:a vid intresse!!

Nu snart är Medel-gruppen fullbokad, endast någon enstaka plats kvar.

Oförsäkrad grupp för Trygghansa och If har lediga platser.
Lugn grupp har lediga platser.

/Nitrous

finns det några minimikrav på hojen och förkunskaper? hur lugn är den lugna gruppen? tog kortet i våras och kör begränsad (25Kw). blev tippsad om denhär körningen och funderar på att delta...

Blue_F skrev:
finns det några minimikrav på hojen och förkunskaper? hur lugn är den lugna gruppen? tog kortet i våras och kör begränsad (25Kw). blev tippsad om denhär körningen och funderar på att delta...

Det finns inga minimikrav på hojen och heller inga förkunskaper. Vi har erfarna instruktörer i varje grupp som finns där för att hjälpa med spårval och teknik ifall man är osäker och vill förbättra sin körning.

Lugna gruppen är LUGN, kör någon för snabbt och börja runda andra så blir det uppflyttning till Medel.
Med 25Kw så kan du gott och väl åka Lugn grupp, inga problem alls. Omkörning är endast tillåtet på stora rakan i Lugn grupp.

Klart du ska anmäla dig :tummenupp , välkommen.

/Nitrous

Blue_F skrev:

Jag har puttrat runt på 25kw som nybörjare, inga problem! Med de fantstiska instruktörer vi haft både på Gotland i Juni och Kinnekulle 1/8 ( Tack igen :Bugar ) kan jag bara säga: Häng med!

Känner mig fortfarande som nybörjare, men har askul iaf :tungan

Nu är det bara EN plats kvar i MEDEL-gruppen, först till kvarn...

Det finns ett gäng platser kvar i LUGN grupp och i Oförsäkrad grupp för TryggHansa och If försäkrade motorcyklar.

Kom igen nu, det måste ju vara fler som är sugna på en av årets sista bandagar i gott sällskap med SH medlemmar på en mycket rolig bana!

/Nitrous

Blidde änna lite sugen, skall man hänga med på sin första bandag kanske? Eller är det lite sent på året? Stor chans för dåligt väder, å vad gör man då, inte fan åker jag från Gbg i regn för att sen köra en heldag i regn där med.. Sen så lär det ju mörkna, och då skall man trucka hem..
Nej fan jag tar det nog nästa år...
Eller är det värt det?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul