SH:are med kids!

0scar

Guest
Den stora och mest livsomvalvande fragan i alla foraldrars uppfostran ar givetvis hur ge barnet sjalvfortroende och stark sjalvkansla.

For flick-foraldrar ar det valdigt simpelt varifran den storsta och tyngste stenen i det bygget kommer ifran, sa klart pratar vi om det ratta sattet att tala om for lilla Jezzicha att det ar dags att dra fram hyveln.

Eftersom sjalvfortroende sitter i att vara harlos, ar det viktigt att flickebarnet borjar i tid. Tyvarr har ju Gillette tagit ner sin webpage (javla rabiata feminister som inte fattar ungarnas basta!) dar de pa ett pedagogiskt och utforligt satt beskrev hur ta denna ack sa viktiga samtalet med sitt barn.

Sa hur gor ni? Testosterondominerad som denna sajten ar och aven om vi kvinnor enbart haller oss fluff-fria for var egen skull (och lar ut de smartaste knepen som gor oss till sjalvsakra Gudinnor till de sma flickebarnen som annu inte vet battre) ligger det ju allra hogsta grad i ert intresse att photoshop-intresserade fotografer inte far jobba annu hardare.

Bild fran http://vesslan.com/
 

Bifogat

  • flickor_149443616.jpg
    flickor_149443616.jpg
    114.4 KB · Visningar: 846
  • raka-dig-fr-frsta-gngen_149425031.jpg
    raka-dig-fr-frsta-gngen_149425031.jpg
    44.5 KB · Visningar: 255
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Fy fan för rakade tjejer :gnissla
 

0scar

Guest

Yes. Med alla nyblivna pappor/mammor SH ar numera en lightvariant av denna elitsajt och bor darmed ha alla varianter av diskussioner. Jag besoker faktiskt FL da och da, maken till samling av arthjarnor far man fan leta efter. Men intressant ar det:tummenupp

Da sa Ivil, hur talar du om for din dotter att hennes sjalvfortroende grundas i ett par harfria ben?
 

0scar

Guest
Mja.. Tror inte tjejen min blir så jävla happy om jag plockar fram storbusken från helvetet och brölar som en barbar.

Nu var det ju inte vuxna karlars lurv jag undrar over utan vad du sager till din 9-ariga unge som blir retad for hennes sma har pa benen. Oonskad harvaxt som det heter. Riktiga tjejer och kvinnor har inget har ju.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ähh, lär henne köra hoj när hon blir stor nog så får hon världens självförtroende när hon steker grabbarna och inte syns det om man har rakade eller orakade ben när man har läderpyjamas på.

(skön tråd :D)
 

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Nu var det ju inte vuxna karlars lurv jag undrar over utan vad du sager till din 9-ariga unge som blir retad for hennes sma har pa benen. Oonskad harvaxt som det heter. Riktiga tjejer och kvinnor har inget har ju.

Vem säger att jag är vuxen? :D

Känns lite udda att ge flickebarnet ett vaxkitt när hon fyller 10 år och påpeka att riktiga kvinnor inte har hår. Är det så svårt att säga att det är normalt med lite hår på kroppen? Säg dock till att en kisstofs inte är så gudomligt mysigt när flickan är vuxen :rolleyes:
 

0scar

Guest
Vem säger att jag är vuxen? :D

Känns lite udda att ge flickebarnet ett vaxkitt när hon fyller 10 år och påpeka att riktiga kvinnor inte har hår. Är det så svårt att säga att det är normalt med lite hår på kroppen? Säg dock till att en kisstofs inte är så gudomligt mysigt när flickan är vuxen :rolleyes:

Nu syftar jag inte pa enskilda individer med lite vett i skallen, utan pa det faktumet att stora foretag som Gillette gor sitt basta for att gora kroppsbeharing nagonting att skammas for nar det egentligen ska vara ett personligt val. Eller att sjalvfortroende hanger ihop med att se till all skammig kroppsharing ar borta?

Du tycker alltsa det inte ar ett problem, eller begynnande problem, att det till och med finns websidor som talar om i vilken alder flickorna bor borja raka sig? Som om nagonting fullstandigt naturligt ar ett stort problem och bors tacklas sa tidigt som mojligt?

Som vuxen ser man ju hur lojligt det ar, men da dom har sidorna riktas till unga flickor helt utan livserfarenhet, hart tryck utifran och stora krav som det ar. Ar det verkligen vad som behovs?
 
Last edited:

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Hade jag drivit ett stort internationellt företag hade jag också förmodligen använt internet för att marknadsföra mina produkter, varför inte börja i tid med att tjäna pengar på de små liven?

Men ja, jag kan tycka att det är lite fel att det ligger manualer och annat lurigt på nätet som är riktade till så pass unga individer.

Men.. Hur kommer det sig att 9åringar sitter och surfar sådant strunt på nätet, bör inte föräldrarna se till så att dom är ute i friska luften istället?
 

0scar

Guest
Hade jag drivit ett stort internationellt företag hade jag också förmodligen använt internet för att marknadsföra mina produkter, varför inte börja i tid med att tjäna pengar på de små liven?

Men ja, jag kan tycka att det är lite fel att det ligger manualer och annat lurigt på nätet som är riktade till så pass unga individer.

Men.. Hur kommer det sig att 9åringar sitter och surfar sådant strunt på nätet, bör inte föräldrarna se till så att dom är ute i friska luften istället?

Inte vet jag, det kanske ar slut pa kottar och katten bajsat i sandladan?

Nu ar det ju inte bara natet, TV, tidningar, larobocker, tunnelbaneannonser... Finns overallt. Sa att datorn ar off limits skyddar inte ungen fran diverse budskap som hamras in i dom sedan barnsben.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Du tycker alltsa det inte ar ett problem, eller begynnande problem, att det till och med finns websidor som talar om i vilken alder flickorna bor borja raka sig?
Jo det är helt klart ett problem som bör åtgärdas snarast. Att tala om för barn i vilken ålder de sak börja raka sig är helt felaktigt. De ska ju inte börja raka sig i en viss ålder utan direkt när fjunen börjar växa fram och det är ju helt individuellt och sker i olika ålder för alla.

:rolleyes:

För att vara lite mer allvarlig så tycker jag att barn och ungdomar idag får nog så stor press på sig från samhället och hela sin omgivning gällande kropp och utseende utan att det ska behöva finnas sådan reklam som riktar sig direkt mot dem.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men Vaddå, när ska man börja rikta annonser om kisstofsrakning till tjejerna då?

när dom är 13, 15,18 eller 20?

Vad är okej enligt FI anhängarna här på forumet?
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Vad är skillnaden mot att ett företag ger "anvisningar" till hur man tacklar sin dotters undran om oönskad hårväxt eller om de själva börjar söka på nätet och få råd o tips från facebook eller andra sociala nätverkssidor, troligtvis dock inte från SH.com...
 

0scar

Guest
Men Vaddå, när ska man börja rikta annonser om kisstofsrakning till tjejerna då?

när dom är 13, 15,18 eller 20?

Vad är okej enligt FI anhängarna här på forumet?

Varfor kan det inte vara ett personligt val? Nar man gor det for att man gillar det?

Jag syftar pa reklamen och "raden" som kopplar ihop rakning med sjalvkansla. Det ar alltsa fine att din dotter pa 9 ar tror att hon omojligtvis kan ha bra sjalvfortroende om hon inte rakar sig? Ar en Gillette Gudinna?

Varifran skulle ungarna annars ens komma pa raka beavern eller bena om inte press utifran?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top