SH är nu på ny server!!

Tacka inte bara mig. :)

Egmont har hostat upp stålarna och gjort en allmän uppgradering av typ "allt" för att se till att man klarar sig i framtiden med ökad trafik till alla sina sajter.

Men på måndag tror jag är dagen då vi vet om servern presterar eller inte, för då brukar det vara flest besökare.

Som belöning så ska jag slå av adblock på SH :hej
(men den slås på om det är åt he*te för många blipblop epelepsiannonser) :fakta

Undrade en stund i eftermiddag vad Swedie hade ställt till med NU DÅ när siten låg nere igen. Funderade ett tag på o ringa släktingar som bor söröver för o kolla om det fanns ström i södra Sverige eller om han lyckats kapa även den.

Tackar tackar för trimningen av systemet! :tummenupp

Jo visst märks det att sporthoj.com äntligen har lämnat custom farten bakom sig med den nya servern.Klart bättre flyt nu än tidigare. :crash

Trodde först det berodde på den där ölen framför mig och började läsa på innehållsförteckningen. :D

Last edited:
Dubbelkollat så alla konton och lösenord följde med i flytten ? ;o)

Fredagar är bra dagar att fixa och trixa på, hela helgen att lösa trubbel om det går åt helvete innan folk är tillbaka på jobb.....

Men vänta nu lite, vilka dagar har SH mest trafik ?

Aja, ingen kommer ihåg en fegis, och statistiken talade emot ett generalras denna gången eftersom det inte var så länge sedan sist.

HAha, har märkt en ny sak nu med den nya servern... REklamen mellan inläggen laddar så långsamt att det stannar upp sidladdningen emellanåt. :D
Hänt några gånger med den där anskrämliga Ikanobankreklamen.
Tack vare ikanobankens reklam kommer jag definitivt aldrig att använda den skiten. Jävla störande härke...

Fast dom är nog rätt nöjda mad att du nämner deras varumärke två gånger i inlägget :tummenupp

Nå! Hur tycker ni att det fungerar? :)

Jag tycker själv det är mycket mer konstant hög hastighet i sidladdningar. Inte längre det där "jaha, vad hände nu då..."-väntetiden.

Funkar helt ok nu :banana:banana
Bra fart på sidorna och inga fel vid nya inlägg :Bugar:Bugar

Fast dom är nog rätt nöjda mad att du nämner deras varumärke två gånger i inlägget :tummenupp
Hehe, det har jag inget emot. ;)
Nå! Hur tycker ni att det fungerar? :)

Jag tycker själv det är mycket mer konstant hög hastighet i sidladdningar. Inte längre det där "jaha, vad hände nu då..."-väntetiden.

Tycker det funkar bra. :tummenupp

Back