SH är nu på ny server!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Wohoo! :tuttar

Tog bara 1 timma eller så på eftermiddag så har vi nu bytt till en ny server. Den är delad med andra sajter, men har dock mångfallt bättre prestanda än den gamla 32-bitars DB-servern med 4 gb ram. Så nu sitter vi istället på en med 44 GB ram samt 8 cores + HT = 16 threads.

Det känns rappt och bra just nu! Så vi får hoppas det håller i sig! Är det fortfarande bra gasrespons efter 700+ online, då har vi lyckats :)

Du är modigare än många andra inom IT. :D
Det är lite av ett mantra att aldrig ändra saker i produktion en fredag. ;)

GÖR INTE OM DET EN FREDAG EFTERMIDDAG :mad:

PLÖTSLIGT VAR JAG TVUNGEN ATT GÅ ARBETA :gnissla

:hej:hej

Great! Äntligen en "riktig" uppdatering :)

Herregud vad du skräms Swedie! Jag fick bara en vit bild inget meddelande om uppgradering.
Trodde jag blivit permabannad i all evighet av misstag av någon oförklarig anledning

glad att ha fel

Herregud vad du skräms Swedie! Jag fick bara en vit bild inget meddelande om uppgradering.
Trodde jag blivit permabannad i all evighet av misstag av någon oförklarig anledning

glad att ha fel

Ah, jag undrade vad jag nu gjort för fel med datorn.

Ojdå! Då har inte det där meddelandet blivit rätt som ska visas på skärmen. Ska försöka fixa det i veckan som kommer. Det är typ helg och chipset krasar sig mot tangenterna.

Ojdå! Då har inte det där meddelandet blivit rätt som ska visas på skärmen. Ska försöka fixa det i veckan som kommer. Det är typ helg och chipset krasar sig mot tangenterna.

Jag fick meddelande om byte av server, så behöver inte vara fel..

Back