SF Objekt

Togg

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Sthlm, Söder om söder
Hoj
Sl 1000
Tja, vet att det fanns en tråd med tips om olika hojar som va bra grundobjekt men jag hittar den inte längre. Så: Jag skulle vara tacksam för tips på olika hojjar.
Kriterier: mellan 600-750cc, helst USD-gaffel, skruvad bakram & under 35 000kr.

Måste hitta nåt snart, tog kortet i onsdags och nu börjar de bli lite plågsamt att inte ha nåt att köra.
 
zxr 750 åtminstone 92 o uppåt..
före vet jag ej om den e skruvad..
nån yzf 600 eller 750 har väl skruvad.. :va
 
ozeo skrev:
2213426 zxr 750 åtminstone 92 o uppåt..
före vet jag ej om den e skruvad..
nån yzf 600 eller 750 har väl skruvad.. :va

Skruvad!? ...det är väll bara o kapa & svettsa? :confused:
 
just zxr 750 och gsxr 750 är dom två jag funderat på. Några för/nackdelar med respektive hoj?

Ugglan skrev:
2213910 Skruvad!? ...det är väll bara o kapa & svettsa? :confused:

Brukar de gå igenom besiktningen med ombyggd bakdel? Vill kunna återställa den lätt annars.
 
Öööh, varför skulle besiktnignen klaga på bakdelen ? Beroende på om stänkskärmen hänger ner nog långt eller ?
 
Kjelle69 skrev:
2213973 Öööh, varför skulle besiktnignen klaga på bakdelen ? Beroende på om stänkskärmen hänger ner nog långt eller ?
kanske för att det inte är så populärt att kapa och svetsa i ramen...
 
Togg skrev:
2213915 just zxr 750 och gsxr 750 är dom två jag funderat på. Några för/nackdelar med respektive hoj?



Brukar de gå igenom besiktningen med ombyggd bakdel? Vill kunna återställa den lätt annars.


Eeehhh :va
Jag hade en -85 gsxr 750 med Yamaha R1-bakdel. Den gick igenom utan
några problem :yoparty :tummenupp
 
Panos skrev:
2214353 Eeehhh :va
Jag hade en -85 gsxr 750 med Yamaha R1-bakdel. Den gick igenom utan
några problem :yoparty :tummenupp

Hörde mig för hos bilprovningen över telefonen.
Svaret blev:
"Så länge modifieringen inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper, så är det inga problem".

...fast det är ju en tolkningsfråga. Jag menar, om man plockar bort en vindkåpa på en sporthoj och byter till cross-styre, så har man ju ändrat egenskaperna. Fast de menar förmodligen mera ingående, så som framgaffel - sving - motoreffekt m.m.
 
Ugglan skrev:
2221988 Hörde mig för hos bilprovningen över telefonen.
Svaret blev:
"Så länge modifieringen inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper, så är det inga problem".
Undrar ifall dom har något prejudikat på vad som menas med "inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper" ?

För annars kan det ju tolkas åt ganska många håll beroende på vilket humör besiktningsmannen är på.
 
Wiseguy skrev:
2222004 Undrar ifall dom har något prejudikat på vad som menas med "inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper" ?

Ingen aning, men det var vad jag fick för svar! :va
 
Ugglan skrev:
2221988 Hörde mig för hos bilprovningen över telefonen.
Svaret blev:
"Så länge modifieringen inte är direkt avgörande för cykelns egenskaper, så är det inga problem".

...fast det är ju en tolkningsfråga. Jag menar, om man plockar bort en vindkåpa på en sporthoj och byter till cross-styre, så har man ju ändrat egenskaperna. Fast de menar förmodligen mera ingående, så som framgaffel - sving - motoreffekt m.m.

Tack, det uppskattas! Det blir ju en tolkningsfråga som sagt men man får väl hoppas att besiktningsmannen tolkar det på samma sätt som man själv gör.
 
Back
Top