Seven days...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
... det är vad jag fick på mig att lära mig wheela 50 meter. Idag kommer jag typ.. 1 meter.. med lite tur och medvind. Har ingen som helst vinkel heller.

Kommer att dokumentera min "framgång" i den här tråden, så får ni se mina extrema wheelisar.

Sätt gärna lite press på Marcus_136 så han lär sig fota och vågar fota lite mer. :7peta DT:n är ju (enligt Marcus) en wheeliemaskin (Vilket jag märkte vid rödlyset :näsblod ) så det här kommer nog gå... trasiga baklampor o.s.v. bra.

Det här kommer jag följa med spänning! :yoparty :tummenupp

Vad kör du för teknik för att få upp den (dt:n)? :confused:

Tjet skrev:
Det här kommer jag följa med spänning! :yoparty :tummenupp

Vad kör du för teknik för att få upp den (dt:n)? :confused:

Han gasar säkert tills kraften finns där o sen släpper han gasen samtidigt som han trycker ner gaffeln, sen gasar han fullt rycker till lite.

Kopplar upp den. Ska pröva lite på 2:an nu... hmm... måste ha en fotograf.

Grabben har ingen teknik, dtn är ju en klar wheelie maskin , på typ första försöket drog jag upp den på tvåan utan problem , och han får inte upp den på ettan? (han får nog inte upp den i sängen heller) :7peta .
Jag gav han 7 dagar att lära sig wheela minst 50 meter , det ska inte vara några som helst problem med den maskin som har bra bottendrag medmera , crmen har ju bara topp tyvärr...

Lycka till! Appropå ingenting, är det nån som har en 125:a som man kan få provwheela i Gävlekrokarna?? Jag är sjukt sugen på att prova och se hur svårt det är.

Rigge skrev:
Lycka till! Appropå ingenting, är det nån som har en 125:a som man kan få provwheela i Gävlekrokarna?? Jag är sjukt sugen på att prova och se hur svårt det är.

låter farligt :D

Tack Rigge! :)

Här kommer lite bilder från igår. Inte så många då Marcus är väldigt dålig på att fota. Sen att han inte gillar det så mycket gör väll inte saken bättre.
Så finns det någon här som vill komma och fota/ge mig lite tips så PM:a mig.

Bilderna:

1.
2.
3.
4.
5.

BTW, jag har kommit högre upp, och kommer högre upp, men Marcus vill inte fota då. :7peta

Itacha75 skrev:
Tack Rigge! :)

Här kommer lite bilder från igår. Inte så många då Marcus är väldigt dålig på att fota. Sen att han inte gillar det så mycket gör väll inte saken bättre.
Så finns det någon här som vill komma och fota/ge mig lite tips så PM:a mig.

Bilderna:

1.
2.
3.
4.
5.

BTW, jag har kommit högre upp, och kommer högre upp, men Marcus vill inte fota då. :7peta

Lite svårt o fota när du aldrig får någon höjd :7peta .

SmackMan skrev:
ni måste ju inte ha dom såå j*vla stora!! jobbigt att ladda då ju!

Går på nån sekund att ladda bilden för mig , nej nu ska jag o fjanten(itacha75) dra till jordbro.

Då har det körts lite mera, tyvärr inga bilder då det inte är någon större idé för man ser inte skillnaden.

Idag så kaxade jag upp mig lite, Marcus tyckte att jag fick lite mer höjd på men s.k. wheelies. Självklart så stiger självförtroendet och jag försöker mig på en 12o'clock... ( :rolleyes: ) som inte var med mening, höll på sluta illa.

Nu är det för många bilar och lastbilar på rakan vi kör på så vi kommer med största sannolikhet att köra mer ikväll. Då ska jag satsa allt på att få i 2:an.

Hur tar man snabbast bort blinkers/baklampa? (funderar seriöst på att köra hårt ikväll)

Oj vad hårt du körde idag itacha :7peta .
Fast det har blivit en förbättring , men du får nog kämpa rätt mycke om du ska klara 50 meter tills på fredag , annars blir det till att åka in till gamla stan o köpa en värsting glass till mig :D

marcus_136 skrev:
Oj vad hårt du körde idag itacha :7peta .
Fast det har blivit en förbättring , men du får nog kämpa rätt mycke om du ska klara 50 meter tills på fredag , annars blir det till att åka in till gamla stan o köpa en värsting glass till mig :D

Akta så jag inte välter din hoj också. :7peta

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck