Sevärt Uppfinnarprogram?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Ok jag erkänner, det händer ibland att jag zappar in programmet Projekt Runaways (det där om att en bunt designers tävlar i att sy kläder) några minuter då och då. :rodnar

Är nada intresserad av just kläder men konceptet att först få en utmaning och sen fria händer att skapa någonting och sedan bli det sämsta plagget/deltagaren utröstat.

Varför kan inte de göra ett liknande program men med teknik istället?

Typ, fixa en robot som kan utföra något, ta fram en motor som drar så lite bränsle som möjligt, få ett antal prylar som plåtburkar elkomponenter osv och fixa den mest effektiva solfångaren. Givetvis med att antal deltagare som röstas ut en efter en och vinnaren får ett pris.

En uppfinnartävling helt enkelt, men deltagarna får typ 3 dagar på sig för varje projekt och man följer det hela steg för steg. Finns det något likande sevärt program redan på någon kanal/internet?

(har sett ett brittisk program men då med två lag mot varandra som fixar diverse fordon, ofta med rätt ursel kvalité så det ena fordonet brukar haverera på något vis och någon riktig tävling blir det inte, tyvärr.)

Scrapheap challenges (eller vad det heter) och thunder races? (eller vad det heter)
Misstänker att det du tänker på är just ett av dessa...
Var väl i princip det enda jag tittade på i slutet innan jag kastade ut tvn.

Nu kör Discovery programmet Café racer, där dom bygger lite roliga motorcyklar, i övrigt känns det inte som det finns så många sevärda "byggprogram"

Choppergubbarna är ju bara tragiska numera.

guy martin (rrr stjärna) gjorde ju ett program för BBC nyligen där han reste runt i en båt och byggde grejer, det va både roligt och intressant!

minns fan inte vad programmet hette bara... :va

Scrapheap challenges (eller vad det heter) och thunder races? (eller vad det heter)
Misstänker att det du tänker på är just ett av dessa...
Var väl i princip det enda jag tittade på i slutet innan jag kastade ut tvn.

Scrapheap challenges var det jag tänkte på!

Kul programidé som tyvärr sjabblar bort tävlingsmomentet med att bara två lag tävlar per program och det brukar inte bli speciellt jämna tävlingar. Med t.ex. 5 lag samtidigt så gör det inte så mycket ifall ett fordon går sönder eller är mycket sämre än de andra.

Last edited:
guy martin (rrr stjärna) gjorde ju ett program för BBC nyligen där han reste runt i en båt och byggde grejer, det va både roligt och intressant!

minns fan inte vad programmet hette bara... :va

The boat guy built,, riktigt skön serie. Industralismens utveckling i England är väldigt facinerande, mycket utveckling som skedde då.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D