Sevärt i Skåne?

Måste bara hålla med om att skåne ÄR vackert :)

Och vet inget annat landskap som är så skiftande som skåne.

Jodå - det finns det.
Många svenskar har dock sett mer av Mallis barer och stränder än av sitt eget land...
Skåne är EN av FEM riktiga pärlor i Sverige... (according to me) när vi talar hela landsdelar/delar av län.
Sen finns ju tusentals småställen ställen överallt.
Alla landskap har alltid nånting,även om vissa har till synes väldigt lite.
Ja tills man börjar skrapa lite under ytan.
Jag tror det beror på att vissa har varit otroligt dåliga på att marknadsföra sig.
De har varit hemmablinda helt enkelt.

Du har rätt.

Har bott i Kristianstad i ett halvår. Det är min erfarenhet typ. Gillade inte en minut av det.

:hihi
kan inte påstå att jag har så mkt övers till just Kristianstad men har inte mkt erfarenhet av den stan heller.
ANDRA platser i Skåne kan jag dock rekommendera. :)

:hihi
kan inte påstå att jag har så mkt övers till just Kristianstad men har inte mkt erfarenhet av den stan heller.
ANDRA platser i Skåne kan jag dock rekommendera. :)

Är ni inte kända för att ha fina bokskogar? Tankarna går till den där filmen med guldvingedåren som drar helvet nånstans i USA. Säkert inte bok, men i min fantasi känns det så o åka i sådana :D

Är ni inte kända för att ha fina bokskogar? Tankarna går till den där filmen med guldvingedåren som drar helvet nånstans i USA. Säkert inte bok, men i min fantasi känns det så o åka i sådana :D

Skånska bokskogar är grymme!! :yoparty Svenska Kungligheter (från långt förr) har ju alltid varit nere i Skåne för att hämta trä till sina skepp (bok o ek).

Du har rätt.

Har bott i Kristianstad i ett halvår. Det är min erfarenhet typ. Gillade inte en minut av det.

Lätt att förstå! Ksd är ett sumphål utslängt på en åker. Lägsta punkten inte bara topografiskt, mentaliteten är rätt kass även om det börjar bli lite bättre tror bla tack vare högskolan. Grejen är att vilket väderstreck du än kör från Ksd kommer du hitta fina ställen, roliga vägar och intressanta saker att se.

Stan ligger omgiven av höjder och åsar, väldigt omväxlande. Komunen är stor till ytan, men det bor nog under 100000 pers där totalt. Dessutom är vägarna ofta i ok skick. Har du varit på åsarna? Linderöd, Nävlinge, Söderåsen etc. Stödlänet Blekinge däremot, köp hoj efter fjädringsväg!

Till trådstartaren;
Vet inte om detta stått tidigare i tråden, men det finns en tråd med kartor och trevliga rundor här. Sök på "Skånekartor och gazzrundor" på forumet, fanns roliga tips där!

Som extra OT så har Revinge aldrig varit och kommer aldrig att bli ett regemente. Ända sen landstormen så har det varit ett Fältläger...vilket gör att det aldrig kan läggas ner. :hihi Då regeringen bara pratar om regemente...

@trådis
Nåväl...ja, Näset är oxo en plats att beskåda som Maverick sa....men släpp inte in dig på Falsterbo Horse Show!! Herregud vilka förtappade människor! (Är du tillhörande hästfolk så får jag på huvet nu) :duckar

Ett par andra saker till ju:

Skäralid/Kopparhatten - Underbar utsikt och nere i dalen är det som att träda in i en ny värld!

IMG_0801-01.jpg

IMG_0795-01.jpg

Sen så Ivösjön med Ivöklack (Där har jag dock inte bilder ifrån....än :gnissla )

Kan juli månad bli bättre Falsterbo Horse Show, Kiviks marknad och Sjöbo marknad :kär

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back