Sevärd mc film?

aceofspades skrev:
2175328 Hette den så på svenska? :3freak Kollade på den i går faktiskt... Rekommenderas! Faktiskt bra, trots man vet vad som händer... Sen gillar ju jag dessa gamla reliker också så... :yoparty

Yoop! Så heter den på biograferna. Typiskt svensk titel så att man tror att filmen handlar om Kafka eller är nån psykotisk :3freak film av Ingmar Bergman
http://www.bio.nu/film/?id=101016

Jag beställde Faster nu i veckan.. riktigt bra. TJÖP!

förmodligen det bästa som gjorts i dokumentär film är " the roadracers" den handlar om joey dunlops början till karriär på irland ,,
en riktig film om riktiga män ,,
inga sminkade hip hop miffon som tror dom kan åka hoj ,, (ursäkta alla som gillar det men ja tycker så)
the roadracers kan va svår o hitta med testa med "duke marketing på isle of man ,, deras internet affär är grym ,, där finns det film du söker i massor. :tummenupp

sporTlovEr skrev:
2174893 Någon som kan tipsa om sevärd mc-film, både dokumentär och vanlig spelfilm?

Jag rekomenderar "Long Way Round" det är en dokumentär av det lite annorlunda slaget. Filmen handlar Ewan McGregor & hans polare Charley Boorman som ska åka hoj från London till New York via bla. Ryssland, Kazakstan, Mongoliet, Alaska & Canada.
Den är gjord för tv i 7 avsnitt på ca:45min var. har precis sett klart på den och jag tyckte den var bra.

http://www.skyone.co.uk/programmes/longwayround/

//Budde

"The road racers" är bra. Ännu bättre är att man får med "V4 Victory" på köpet! Joey Dunlop lägger ett varv på mountain course med Honda VF750 (om jag minns rätt). Joey komenterar, Joey kör, Kameran tejpad på tanken.
Bäst är dock (fortfarande!) "On any sunday"!

ver det inte med Rc 30:an han körde ?? de tror jag ,, men visst e de kanon ,, ja köpte åxå så ja fick med båda filmerna ,, helt superkanooon ,, :tummenupp

Skrotnisse skrev:
2619639 "The road racers" är bra. Ännu bättre är att man får med "V4 Victory" på köpet! Joey Dunlop lägger ett varv på mountain course med Honda VF750 (om jag minns rätt). Joey komenterar, Joey kör, Kameran tejpad på tanken.

"The Doctor, The Tornado & The Kentucky Kid "
En dokumentär om motogp racet 2005 på Laguna Seca.
Riktigt bra film:tummenupp

"The road racers" är bra. Ännu bättre är att man får med "V4 Victory" på köpet! Joey Dunlop lägger ett varv på mountain course med Honda VF750 (om jag minns rätt). Joey komenterar, Joey kör, Kameran tejpad på tanken.

Helt riktigt.
Har man sedan Brittenfilmen (One mans dream.) också så är biblioteket fullt.

/jonas.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...