Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hösten är den absoluta bästa tiden att sälja hoj, köparna flockas och överpriserna skjuter i höjden. Framåt våren blir det svårare och närmare sommaren är det i princip omöjligt. Bättre då att vänta på nästa höst igen, gärna efter en kall o regnig sommar.
Detta gäller även båtar, cabrioleter och shorts.
Men det är ju självklart eller hur.
hatar ironi... och ännu mer i detta sammanhang...
tycker det verkar extra jobbigt nu efter skattehöjningen... det är ju direkt motverkande för sporthojsförsäljning...
Det beror ju helt på vad man kör för sportmotorcykel.
tycker det verkar extra jobbigt nu efter skattehöjningen... det är ju direkt motverkande för sporthojsförsäljning...
Vet att det här är lite fel tråd...
Men, blev det verkligen sååååå mycket dyrare för alla efter skattehöjningen. Jag tror jag betalar en tusenlapp extra om året för min superduke. Har man inte råd med det så hur fan ska man ha råd att byta däck, drivpaket, bromsar m.m?
..
Ha ha ha,klockrentJag älskar ironi, det är för att jag är så osäker på mig själv som jag tar till det mest hela tiden.
En undersökning har visat att de med låg intelligens har svårast att ta till sig ironi, och därför reagerar med avsky. Folk tenderar att välja att "hata" olika saker & förteelser när de inget förstår. ( obs, ingen ironi )
Vet att det här är lite fel tråd...
Men, blev det verkligen sååååå mycket dyrare för alla efter skattehöjningen. Jag tror jag betalar en tusenlapp extra om året för min superduke. Har man inte råd med det så hur fan ska man ha råd att byta däck, drivpaket, bromsar m.m?
Jag älskar ironi, det är för att jag är så osäker på mig själv som jag tar till det mest hela tiden.
En undersökning har visat att de med låg intelligens har svårast att ta till sig ironi, och därför reagerar med avsky. Folk tenderar att välja att "hata" olika saker & förteelser när de inget förstår. ( obs, ingen ironi )
blev extremt mycket dyrare för unga främst o låginkomsttagare....
psuedovetenskap av allra högsta grad, säg till om du vill att jag ska förklara det begreppet.
tycker det är ganska nonchalant svar till trådstartaren ditt förra inlägg dvs.

Hur menar du när du skriver låginkomst tagare?Försäkringspremien har mej vetligen aldrig vart inkomst beprövad![]()
Jag fick höjning med 1500kr / år det tycker jag är ganska mycket när man redan betalar 10000kr för en halvförsäkring.
Jag tror det gör det svårare att sälja.
Våren är ju alltid priserna högst.
sen ett tips som inte är psuedovetenskap om du nu älskar ironi, och det är att inte använda det på barn, om du nu har några sådana. eftersom det är skadligt enligt många psykologiska undersökningar finns att läsa, i tex E smith psychology dvs om du klarar av engelska på universitetsnivå.
mvh
Om jag planerade att sälja min hoj så skulle jag sänka priset några laxar för att sälja så fort som möjligt.
Nästa vår kanske det är näst intill omöjligt om nu steg2 i försäkringsref. går igenom.
Skulle förslaget accepteras så kan vi troligen få se en störtdykning vad gäller värdeminskningen av sporthojar.
Om det hoj idag enligt listpriset ligger på 70' så är det ingen omöjlighet att en sådan hoj nästa år dyker till kanske 40' eller 50'.
Med en försäkring som kostar tusentalskronor varje månad så skulle alltså efterfrågan nästan försvinna helt.
För min GSXR ger jag ca 1000kr mån/halv, skulle priset öka till 2000kr mån/halv ELLER MER så skulle jag inte ha råd utan sälja utan att tveka.
Trist men sant :-/
Åh, så lustigt. Jag älskar nämligen att använda ironi mot små barn. Och jag är inte ensam, Olle Palmlöf lär ha sagt att han vill att sina ungar ska vara de yngsta någonsin som förstår sig på det.
Så när hans treåring har kladdat ner sig helt med sylt i hela fejjan så får han höra "Men så fin du är i ansiktet" osv.
Efter det så måste man ju bara gilla Olle oavsett vad han har gjort/gör. Det är skitbra humor om man är vuxen.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|