Seskarö, Happaranda - Kan man paddla under vägen/bron dit?

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Någon här som har koll på det? Blå kartan anger inte om det är en bro eller väg som går dit ut... Borde rimligen vara en bro, men varför chansa när det säkerligen finns någon Haparandabo med koll här på SH?

Tack, Leif

i_fieL_good skrev:
2234516 Någon här som har koll på det? Blå kartan anger inte om det är en bro eller väg som går dit ut... Borde rimligen vara en bro, men varför chansa när det säkerligen finns någon Haparandabo med koll här på SH?

Tack, Leif

Varför inte bara bära kanoten över vägen om det är en väg, eller paddla om det är en bro eller stor vägtrumma?

Vikingarna rullade sina skepp flera kilometer på stockar, en liten kanot tar du väl på stocken?

GuW skrev:
2234800 Varför inte bara bära kanoten över vägen om det är en väg, eller paddla om det är en bro eller stor vägtrumma?

Vikingarna rullade sina skepp flera kilometer på stockar, en liten kanot tar du väl på stocken?

Skall försöka på Blå Bandet i sommar, och då är det inte tillåtet att bära/släpa kajaken. Får endast framföras i vatten mha paddel.

i_fieL_good skrev:
2235476 Skall försöka på Blå Bandet i sommar, och då är det inte tillåtet att bära/släpa kajaken. Får endast framföras i vatten mha paddel.

Okej, då är det ju ett annat läge, jag visste inte ens att det fanns något blått band, men det låter ju onekligen kul, alla mina paddelturer har innefatat släpa/bära kanot långa sträckor.

i_fieL_good skrev:
2235476 Skall försöka på Blå Bandet i sommar, och då är det inte tillåtet att bära/släpa kajaken. Får endast framföras i vatten mha paddel.

Oj, inget litet projekt du gett dig in på! Lycka till!

Tyvärr vet jag inte om det är en bro på platsen du undrar över, men enligt eniros flygbilder ser det ju onekligen ut som en bro.

eniros karta

Om det är sista området med vatten mellan dom första öarna och själva Seskarö så kan jag meddela att det är en ordentlig bro där!
Du skulle nästan komma under med en Finlandsfärja!
På vägen ut till Seskarö så passerar du ju en hop öar som är sambundna av en väg, finns vägtrummor mellan nästan alla öar om du nu skulle behöva dit av nån anledning!
Men som sagt: Sista biten är det bro!
Hoppas det var till hjälp!
Lycka till...

Så det är Blå Bandet som hägrar. Borde ha förstått det. Var en äldre gentleman som fick sin kajak (med packning) stulen i Härnösand under sin paddling. Kommer inte ihåg om han fick tillbaks den så att han kunde fortsätta. Det här var nog 10-15 år sen.

Skaffa sjökort (vilket du ändå ska ha antar jag) så borde du kunna se var det går att ta sig fram.

Tack för hjälpen och supporten!

Sjökort är så förbaskat dyrt så jag använder blå kartan istället =)

En vecka kvar till start!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing