Ses vi på Anderstorp?!

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XJR 1300
Vem kommer att köra på Anderstorp på lördag respektive söndag (Bike-Events)

lördag
01. Metallgutten
02. Pålle
03. Oscar
04. JTDS

söndag
01.
02.


Ses där... :tummenupp
 
Vill - kan inte, ska preppa hojjen & bilen i helgen, ha en trevlig dag.

Ps metallis försök hålla dig borta från lekakulorna efter start & mål DS :skrämd
 
lördag
01. Metallgutten
02. Pålle
03. Oscar
04. JTDS

söndag
01. Lazy
02.
 
lördag
01. Metallgutten
02. Pålle
03. Oscar
04. JTDS
05. Bingo

söndag
01. Lazy
02. Bingo

Jag har aldrig kört på Anderstorp förut. Ska bli kul. Vi ses i lekakulehavet :tummenupp :skrämd
 
Lördag
01. Metallgutten
02. Pålle
03. Oscar
04. JTDS
05. Bingo

Söndag
01. Lazy
02. Bingo
03. Marcus
 
Lördag
01. Metallgutten
02. Pålle
03. Oscar
04. JTDS
05. Bingo
06. sepahewe
07.El Pepsodent
08.Micke27

Söndag
01. Lazy
02. Bingo
03. Marcus
04. sepahewe
 
Lördag
01. Metallgutten
02. Pålle
03. Oscar
04. JTDS
05. Bingo
06. sepahewe
07.El Pepsodent
08.Micke27
09.Åkesson

Söndag
01. Lazy
02. Bingo
03. Marcus
04. sepahewe
 
Jag ser att det är många rejsputtar med här och när jag körde på M-torp i BikeEvents regi så snacka vi om bullret.

Ni kommer inte ut på banan med något annat än orginalsystem. De mäter tydligen inte ens på andra system oavsett vad som sägs om db-gränser.

Bara så att ni vet. Vi licensare har ofta en hum om var vi ligger i buller men det hjälper inte i det här fallet.

Tex har sepahewe det tystaste helsystem jag någonsim stött på (uppmätt till 96 db statiskt på A-torp en gång i tiden) men det ska visst inte hjälpa.
 
Chrille skrev:
Tex har sepahewe det tystaste helsystem jag någonsim stött på (uppmätt till 96 db statiskt på A-torp en gång i tiden) men det ska visst inte hjälpa.

Jag kan tillägga att jag körde med det på Knutstorp och blev svartflaggad... var tvungen att montera på originaldämparen för att få köra igen.

På Anderstorp fick samtliga med slipon vända och åka hem igen om de inte hade med sig en originaldämpare. Inga hemmabyggen tilläts, inte ens seriösa sådana.

Lite jobbigt för ett danskt gäng som fick vända hem....

Tufft, men rättvist..... men visst kan man diskutera varför ljudnivåerna ska vara lägre än på allmnän väg och visst kan man tycka att på Anderstorp borde de mäta nivån och inte kategoriskt säga att original är Ok men slipons är det inte....
 
sepahewe skrev:
Jag kan tillägga att jag körde med det på Knutstorp och blev svartflaggad... var tvungen att montera på originaldämparen för att få köra igen.

På Anderstorp fick samtliga med slipon vända och åka hem igen om de inte hade med sig en originaldämpare. Inga hemmabyggen tilläts, inte ens seriösa sådana.

Lite jobbigt för ett danskt gäng som fick vända hem....

Tufft, men rättvist..... men visst kan man diskutera varför ljudnivåerna ska vara lägre än på allmnän väg och visst kan man tycka att på Anderstorp borde de mäta nivån och inte kategoriskt säga att original är Ok men slipons är det inte....
Och ändå var det en del som körde med annat än original på Anderstorp, bl a en 996 med Termignoni(stavning?)burkar som var rätt högljudd. Bike-Events är tyvärr ganska inkonsekventa med detta.

Anderstorp var föresten en jäkligt bra upplevelse. Kul bana, mycket körning och relativt få krascher. Det enda som kunde varit bättre (ja, förutom varvtiderna alltså :rolleyes: ) är motoreffekten. Det är hårt för en 600 att hänga på de större maskinerna där.

Det var också roligt att se en del snabba förare. En norrman på en vit Gixxer 1000 la varv efter varv på 1,41. Under lördagen drog han upp den på bakhjulet varje gång på depårakan. (En snubbe i den gula gruppen gjorde det en gång, blev omedelbart svartflaggad och sedan såg man inte honom mer.) En forumkändis man noterade var Metallgnun (skåningen med hästsvansen, ni vet). Jag tog inga tider men han såg både mjuk och aggresiv ut på samma gång i högern efter depårakan.

Jaja, kul som fasen var det! :tummenupp
 
Bingo skrev:
Anderstorp var föresten en jäkligt bra upplevelse. Kul bana, mycket körning och relativt få krascher.

Jag håller med om glädjen, men på söndagen var det två grabbar som skickades iväg till Värnamo sjukhus och det tycker jag är två för många. Lördagen var lugn och sansad med få incidenter, men söndagen hade många vurpor varav två allvarliga.

Dessutom har jag aldrig varit med om tidigare att 3 :fakta kedjor tappades på två dagar.... :confused:

Det går att fightas med storkubikarna även om man har en 600:a.... Det gäller bara att hitta en sämre förare med en storkubikare :D
 
Zilversurfer skrev:
Vill - kan inte, ska preppa hojjen & bilen i helgen, ha en trevlig dag.

Ps metallis försök hålla dig borta från lekakulorna efter start & mål DS :skrämd

Mettalis skötte sig bra och höll sig på hjulen hela dagen :tummenupp

#11
 
sepahewe skrev:
Jag håller med om glädjen, men på söndagen var det två grabbar som skickades iväg till Värnamo sjukhus och det tycker jag är två för många. Lördagen var lugn och sansad med få incidenter, men söndagen hade många vurpor varav två allvarliga.

Dessutom har jag aldrig varit med om tidigare att 3 :fakta kedjor tappades på två dagar.... :confused:

Det går att fightas med storkubikarna även om man har en 600:a.... Det gäller bara att hitta en sämre förare med en storkubikare :D
Jämfört med andra bankörningar tyckte jag att det ietn var så farligt med vurporna. Men det är klart - varje vurpa är en för mycket. Jag pratade med Will på söndag em och de som hamnade på sjukhus klarade sig bra, efter omständigheterna. Den värst skadade bröt ett nyckelben, en tumme och ett lillfinger.

Hehe... Det där med storkubikarna stämmer visst. Enda problemet är att det inte är så "bara" att hitta en sämre förare. :D Fast några lyckades jag hålla bakom mig. :hej
 
Bingo skrev:
Och ändå var det en del som körde med annat än original på Anderstorp, bl a en 996 med Termignoni(stavning?)burkar som var rätt högljudd. Bike-Events är tyvärr ganska inkonsekventa med detta.

Anderstorp var föresten en jäkligt bra upplevelse. Kul bana, mycket körning och relativt få krascher. Det enda som kunde varit bättre (ja, förutom varvtiderna alltså :rolleyes: ) är motoreffekten. Det är hårt för en 600 att hänga på de större maskinerna där.

Det var också roligt att se en del snabba förare. En norrman på en vit Gixxer 1000 la varv efter varv på 1,41. Under lördagen drog han upp den på bakhjulet varje gång på depårakan. (En snubbe i den gula gruppen gjorde det en gång, blev omedelbart svartflaggad och sedan såg man inte honom mer.) En forumkändis man noterade var Metallgnun (skåningen med hästsvansen, ni vet). Jag tog inga tider men han såg både mjuk och aggresiv ut på samma gång i högern efter depårakan.

Jaja, kul som fasen var det! :tummenupp

Men du kände inte igen killen med nr11 på skinnstället :D

PS. Det var kul att fajtas lite med Metallis på banan :tummenupp

/ #11
 
Bingo skrev:
Och ändå var det en del som körde med annat än original på Anderstorp, bl a en 996 med Termignoni(stavning?)burkar som var rätt högljudd. Bike-Events är tyvärr ganska inkonsekventa med detta.

Vi var lika hårda mot alla. Termi systemet på den modellen var orginal. Dom som dök upp med system eller burk fick en chans med db mätaren men det var bara en som klarade kraven.



Anderstorp var föresten en jäkligt bra upplevelse. Kul bana, mycket körning och relativt få krascher. Det enda som kunde varit bättre (ja, förutom varvtiderna alltså :rolleyes: ) är motoreffekten. Det är hårt för en 600 att hänga på de större maskinerna där.

Det var också roligt att se en del snabba förare. En norrman på en vit Gixxer 1000 la varv efter varv på 1,41. Under lördagen drog han upp den på bakhjulet varje gång på depårakan. (En snubbe i den gula gruppen gjorde det en gång, blev omedelbart svartflaggad och sedan såg man inte honom mer.) En forumkändis man noterade var Metallgnun (skåningen med hästsvansen, ni vet). Jag tog inga tider men han såg både mjuk och aggresiv ut på samma gång i högern efter depårakan.

Jaja, kul som fasen var det! :tummenupp
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top