Servicintervall för Suzuki gsx 600 f 98-

new_mannen

new_mannen
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
VFR 750 F -89:a
Hejsan jag undrar vilka serviceintervall en gsx 600 f har. ska kolla på en som gått 1700 mil och senaste stora servicen var vid 600 mil sedan dess har de bara bytt olja och så. vad ska ja tänka på?

600 mils serviceintervall dvs den skall snart servas vid 1800 max +-100mil. Vid 1200 borde ventilerna ha kontrollerats vilket inte är säkert. Oljefilter skall enligt schemat bytas var 1800 mil men kan/borde vara gjort vid 1200. Tändstift och luftfilter var 1200ade. osv osv. Tänka på?? Normalt brukar allmänutseendet/skicket avgöra hur den är skött. Kontrollera bromsar, fjädringskomponenter, styrlager. Drivpaketet borde snart vara slut ca 2-2500 mil men inget onormalt. Motorn är luftoljekyld och kan slamra lite från ventilerna, den skall inte vara tyst där då är ventilspelet för litet med brända ventiler som följd.

Hejsan jag undrar vilka serviceintervall en gsx 600 f har. ska kolla på en som gått 1700 mil och senaste stora servicen var vid 600 mil sedan dess har de bara bytt olja och så. vad ska ja tänka på?

600 mils-servicen innefattar bla byte av filter och olja samt kontroll/justering av wirar osv. Stora servicen skall göras vid 1200 mil vilket innefattar utöver det i 600 mils-service även förgasarsync,ventiljustering samt byte av tändstift och bränslefilter.
Så är hojen sedan tidigare servad enligt bok så ska du vid 1800-mil byta olja och filter.
Kan dock tillägga att när jag gjorde min 1200-milsservice, sa verkstadskillen att ventiljusteringen kunde man väntat med till 1800 milsservice, men en kontroll är nog inte fel att göra i allafall.

Ps: Min gsx600f -01 är för övrigt till salu, hör av dig om du är intresserad!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti