serviceyrken och bemötande.

Mavve skrev:
Är det verkligen så du ser ut som på din avatar???? :skrämd

Ska fan döpa om mig i slutet på månaden nu....

:)
varför då?
det e väl en fin bild på en jag träffat, betydligt trevligare o titta på än mig.
Varför e undertonen i ditt inlägg så negativ?
Flermming :hihi

Nozfer skrev:
Vad är det för skitsnack.
Jag jobbar på flygplats och här är alla minsann hetro.
Mycket bra yrke btw.

It was all a joke yo!

Ta inte illa upp va, jag försökte bara skämta till det lite.. :-)
Markpersonalen är säkert ok, men STEWARDSARNA är fan gay!

//Anders.

flemming skrev:
varför då?
det e väl en fin bild på en jag träffat, betydligt trevligare o titta på än mig.
Varför e undertonen i ditt inlägg så negativ?
Flermming :hihi

Vad är det första folk säger till dig när du presenterar dig?

Du: Hej, jag heter Flemming!
Han: ____________

Fyll i tack...

Nejvbie skrev:
Jag upplever en blandad pott, men mestadels possetiv.

Jobbar som ITchef för ett bilföretag, jobbar mestadels med att se till så att allt fungerar. När någonting inte fungerar så brukar det inte vara en arg ton som jag bemöts med utan istället en vädjan efter hjälp.

Och när problemet väl är uträtt så brukar bemötandet vara otroligt tacksamt :)

Bara några få ggr har jag fått höra dessa ljuva ord "Vafan fungerar inte den här jävla plåthögen till dator,snabba dig på fort som fan innan jag slår sönder helvetet".

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Internt på ett företag är det mycket lättare att vara trevlig mot folk, då är man "kollegor" och inte betalande kund (även fast det i slutändan igentligen är så) .
Sen är det alltid lika roligt att vara riiiktigt jäkla übertrevlig när det är nån tjurig som ringer, det slutar nästan alltid med att dom känner sig väldigt fåniga när man har vart jättetrevlig oavsett hur mycket dom har skällt. :D

Mavve skrev:

Han: _säger sitt namn.. förståss o så skakar man hand.

Men mitt tilltalsnamn e inte Flemming utan det e mitt andra namn av 3.
Själv då? e du döpt till Flemming o har det som tilltalsnamn?
Coolt isåfall! :yoparty
Oe vad gäller min avatare... e det då så att du ser ut som en stövel o e släkt med Ingvar Carlsson + e sosse eller är det något annat som gjort att du har en stövel som bild?
Flemming :hihi

Wiseguy skrev:
M.G.F, flplk eller bara skydds....?

Är utbildad flygplatskontrollant men jobbar för tillfället som skyddsvakt nere i fordonskontrollen.

Angående klämmandet i Amsterdam så håller jag med Wiseguy. Jag hade fan inte heller flugit från flygplatsen om polisen eller vem det nu än är som utför säkerhetskontroll gör det ordentligt.

Sedan det här med homosexuella i flyget... Tänker inte uttala mig om detta faktiskt men jag kan säga som så att det finns en övervägande stor del "kvinnor" i kabin. :D

Det är jag som är IT-supporten - behöver jag säga mera... :-)

Man lär sig rätt så mycket om folk. T ex vilka som är genomtrevliga och vilka som är trevliga sålänge allt funkar som det ska.

Zeb_Macahan skrev:
Jobbar inom transport och det finns väl inga (förutom gatusopare) som folk ser ner på mer? Hatar att komma till någon med ett paket och få ett snorkigt bemötande bara för att han är advokat eller va fan han/hon är.

Kör numera lastbil så nu möter jag mest godsmottagare... folk som är på "ens egen lönenivå", och vips så är man bra behandlad igen... konstigt...Tänk på det ni som är "fina" arbetare, hur ni bemöter dom som kommer med paket, ödsla hellre ett "hur står det till" än ett för lite!

//jaG

Hehe, har du kört till en kinakrog någon gång? Värre klasstänk får man nog leta efter. Det kan stå 4 pers och titta på när du/jag/vi/chaffisen släpar in en pall med sprit (600kg) och det sista dom skulle göra är att hjälpa till.

Mavve skrev:
Nästan vart man än jobbar så gör man det med människor och ska man vara en dryg jävel kan man ju se till o vara det på sin fritid istället.

Man lämnar inte in en bil. Måste man verkligen göra det så gör man det inte till idioter hannes.

Att de med "finare" jobb kan upplevas som att de ser ner på en när man kommer med paket tror jag mycket är för att man inbillar sig det själv. Fast är man direkt otrevlig kan man gott få paketet i huvet...

Idioter finns precis överallt.
Nu va detta 100-mila service så ja va tvungen för garantins skull, annars skulle de aldrig falla mig in!

Vet inte riktigt om det är sant men jag tycker nästan det ibland. Jag tillhör en av de som jobbar på bilprovningen och många tycker nog att bilprovningen + lapplisor är de värsta man kan ha att göra med. Har jobbat på bilprovningen i snart 4 år och mött väldigt stor blandning på bemötande. En sak är säker är att om nån är otrevlig mot mig så är jag det tillbaka för då skiter jag i allt det där med kunden har alltid rätt. Av vilken anledning har nån person rätt att varva upp när man knappt har sagt hej till personen. Många är så fega att de inte oftast inte säger nåt otrevligt då man besiktar deras fordon men sen efter då jäklar. Jag har regler att följa efter likaså har andra som jobbar sina regler. Var med om en kund som rusade in i hallen och gapade och skrek om allt möjligt till mig. Jag sa åt honom att hålla tyst och sätta sig i sin bil och vänta på sin tur. Utan att veta om det så kallade jag in en bil lite senare varpå det var den här personen som satt bakom ratten. Helt plötsligt så var han trevlig :va Kommer nån och ber om hjälp snällt så försöker jag verkligen hjälpa till men om denne är otrevlig så blir det :finger :censored

Speciellt hojåkare brukar jag var extra trevliga mot om de förstås är trevliga mot mig då! :tummenupp

Då kan ju jag ta och gnälla lite jag med :)

En sak som jag aldrig kommer förstå är:
Varför kommer man till kassan, ställer en fråga, svarar på den själv och slutar meningen med: Men det är väl ingen idé att jag frågar dig för du är ju tjej eller så säger dom för du sitter ju i kassan.
VARFÖR??????? Jag förstår inte.
Det roligaste är när grabbarna inte kan svara på kundens fråga utan går till mig med kunden och frågar. Då finns det 2 olika kunder.
Den första säger oj.... följt av en pinsam tystnad. Den andra sorten säger: Äh fråga inte henne hon kan ju endå inget.....

En annan sak som jag inte heller riktigt förstår.
Om det är problem med produkten, varför kommer man inte till butiken på engång då? Och varför är det så svårt att förstå att en mobiltelefon klarar inte av att simmas med.
OCH VARFÖR TROR ENDEL ATT MAN KAN KÖRA EN TVÄTTMASKIN I EN GOLF!!!!!!

Gaaaaaaahhhh jag blir galen :huvet

Annicka

För några år sen jobbade jag på Telia som montör o åkte runt till en massa företag o skruvade upp grejer.
Då kom jag fram till att höga chefer är mycket trevligare än folket mitt emellan.
På nått sätt kunde dom acceptera att jag hade koll på grejer som dom inte hajade o hjälpte till med allt man bad om. Men sånt här vanligt kontorspack ger jag inte mycket för. Ointresserade, missanpassade, själslösa, otrevliga besservissrar.... Oftast väldigt fula oxå

Last edited:
Robban W skrev:
För några år sen jobbade jag på Telia som montör o åkte runt till en massa företag o skruvade upp grejer.
Då kom jag fram till att höga chefer är mycket trevligare än folket mitt emellan.
På nått sätt kunde dom acceptera att jag hade koll på grejer som dom inte hajade o hjälpte till med allt man bad om. Men sånt här vanligt kontorspack ger jag inte mycket för. Ointresserade, missanpassade, själslösa, otrevliga besservissrar.... Oftast väldigt fula oxå

Kanske för att dom får göra allt skitjobb? ;)

rainman skrev:
Internt på ett företag är det mycket lättare att vara trevlig mot folk, då är man "kollegor" och inte betalande kund (även fast det i slutändan igentligen är så) .
Sen är det alltid lika roligt att vara riiiktigt jäkla übertrevlig när det är nån tjurig som ringer, det slutar nästan alltid med att dom känner sig väldigt fåniga när man har vart jättetrevlig oavsett hur mycket dom har skällt. :D
Ja möter man dem med en glad ton i andra änden av luren så händer det att de mjuknar till och ber om ursäkt för att de lät så bryska. :)

Var för övrigt en snubbe som var inne förra sommaren (har etsat sig fast i minnet) och behövde hjälp med sin nya mercedes som hade brutit ihop, killen som var i övre medelåldern stod bokstavligen och skrek åt en av mina kollegor för att hans bil hade pajat.

Det visade sig sedan att han hade slut på bensin...
Det roade oss i många veckor frammåt :)

Funatic skrev:
Då ska ni pröva jobba i mobiltelefonbutik...

Är varan fuktskadad har kunden ALDRIG haft den i NÄRHETEN av fukt, har kunden tappat den så displayen spruckit så är det FÖRDJÄVLIGT att det inte går på garanti, Går den sönder efter 10 månader så ska de ha en ny för "den har ju strulat ända sedan den var ny" frågar man då varför de inte varit in med den tidigare så har de inte haft tid....

Att de dessutom kommer in och är otrevliga innan man ens öppnat munnen gör ju inte så att man vill hjälpa till mer på något sätt...

Dessutom alla som gnäller på att det är dyrt att ringa.... jamenvafan ALLA vet väl att det är dyrare att ringa med mobilen än fasta telefonen?!?!?!?! Dessutom är vi som operatör faktiskt billigare än de flesta om man räknar ut ett ärligt genomsnitt

Till saken hör också att hos oss har man alltid fri lånetelefon vid service, vi har egen serviceverkstad där det går fortare att serva än hos externa företag, vi hjälper kunden med alla inställningar (GPRS, MMS mm), sätter i kortet i telefonen så kunden kan använda sin telefon direkt. Vi laddar dessutom de telefoner som det inte är ström i vid leverans.

VAD I HERRANS NAMN BEGÄR DE???

Tur att det finns många trevliga kunder också, annars skulle man väl bli som Michael Douglas i "Falling Down"...... :kulspruta
Ni skulle prova att gå in i en mobiltelefonbutik med en äldre telefon som jag
har. Försäljaren betraktade min telefon som om man placerat en fet daggmask på disken, avfärdade mig med orden till en sådär (fniss) telefon finns det inga delar till! Jag frågade efter en utdragbar antenn och jag var inte otrevlig,
men blev det efter hans svar :mad:

Jag har jobbat 2 år i en livsmedelsbutik..och man har träffat på måånga idioter..en kille skulle stämma MIG(kan man göra det?) för att jag inte hade bytt ursprungsland till det rätta..efter jag bytt vara för 10 minuter sen...arg kille asså :D

Men nu när stammisarna har fått reda på att jag ska sluta så har det varit kul för dom tycker det är så tråkigt att jag ska sluta för att det har varit så bra. Det är nog fan värt mer att höra sånt än att få lönelyft..vart glad då =)

Nu ska man bli säljare...så man kanske inte möter masa idioter för nu ringer jag och bokar tid men folk som ÄR intresserade av varan...så det blir nog skillnad nu...hoppas jag :hihi

Zeb_Macahan skrev:
Jobbar inom transport och det finns väl inga (förutom gatusopare) som folk ser ner på mer? Hatar att komma till någon med ett paket och få ett snorkigt bemötande bara för att han är advokat eller va fan han/hon är.

Kör numera lastbil så nu möter jag mest godsmottagare... folk som är på "ens egen lönenivå", och vips så är man bra behandlad igen... konstigt...Tänk på det ni som är "fina" arbetare, hur ni bemöter dom som kommer med paket, ödsla hellre ett "hur står det till" än ett för lite!

//jaG

Håller med helt o hållet. Upplevde exakt samma sak när jag jobbade som
bud. Vissa sorters reklambyråer o advokatkontor var helt klart värst. Ibland var det ju som om de knappt brydde sig om man var där.
När jag jobbade som cykelbud var det nästan ännu värre iofs för då luktade man ju svett och/eller var genomblöt av regn. Iofs, det fanns faktiskt en hel del trevliga människor också som tur var. Annars var just den där känslan av att folk ser ner på dig en av anledningarna till att jag bytte jobb.

Robban W skrev:

Min teori är att det beror på att de högre cheferna redan känner sig säkra på sin position i samhället, de behöver inte sparka neråt. Mellanvarianterna (de som "är på väg upp") känner ofta ett behov av att slicka uppåt och sparka neråt, alltså delar de in alla de möter i högre eller lägre.

Folk är inte mer eller mindre värda beroende på vad de jobbar med.

För att vara helt ärlig så pratar jag hellre med folk "längre ner" än på egen nivå eftersom de på samma nivå är rätt så trista och torra.

Andra är det mer fart på, roligare o snacka med. Tex, har adena picos (budfirma) hos oss varje dag som hämtar o lämnar paket, brukar ta min fika just då för att få växla några goa ord :)

Folk bakom skrivbord brukar överlag inte vara så roliga att gå in o heja på, även om det finns undantag. Folk med serviceyrken är nästan alltid roligare att slänga käft med eftersom de möter många olika personligheter och har oftast större social kompetens!

flemming skrev:
Mavve skrev:

Han: _säger sitt namn.. förståss o så skakar man hand.

Men mitt tilltalsnamn e inte Flemming utan det e mitt andra namn av 3.
Själv då? e du döpt till Flemming o har det som tilltalsnamn?
Coolt isåfall! :yoparty
Oe vad gäller min avatare... e det då så att du ser ut som en stövel o e släkt med Ingvar Carlsson + e sosse eller är det något annat som gjort att du har en stövel som bild?
Flemming :hihi

Du e trög.

Så här är det:

Säger man: Hej, jag heter Flemming!
... så säger den andre ALLTID: Va? Va sa du?

Det är skitidiotiskt och helt jävla pantat och arg blir man. Så jag ska döpa om mig.

Och vad som gäller MIN avatar hade du fattat om du hade varit aktiv SHmember...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla