Wagge
Kiruna?
Har idag ventiljusterat och bytt olja för första gången sen jag köpt hojen och har en del funderingar...
När man känner på vipporna på avgassidan så glappar dom en del i sidled (ca:2mm)? Ska dom glappa och isf hur mycket och hur justerar man? Det glappade även på insugssidan i sidled, men inte lika mycket (ca:1mm).
Dessutom märkte jag ett oljeläckage vid axeln för framdrevet, så jag lär väl åka på att byta packbox där. Nu är det ett glapp mellan brickan (den böjda) och framdrevet så den trycker som inte riktigt på drevet som den ska, det är precis som om drevet sitter för långt in så att brickan inte "kommer åt" att trycka fast drevet.
Sen hade jag oturen (?) att dra sönder pluggen som lilla oljesilen sitter på, blev rundad på insidan så jag måste beställa en ny sån.
Vad är det för verktyg man ska använda för att ta lös den "pluggen"? Jag använde 8ans insex, men det var ju tydligen fel...
När man känner på vipporna på avgassidan så glappar dom en del i sidled (ca:2mm)? Ska dom glappa och isf hur mycket och hur justerar man? Det glappade även på insugssidan i sidled, men inte lika mycket (ca:1mm).
Dessutom märkte jag ett oljeläckage vid axeln för framdrevet, så jag lär väl åka på att byta packbox där. Nu är det ett glapp mellan brickan (den böjda) och framdrevet så den trycker som inte riktigt på drevet som den ska, det är precis som om drevet sitter för långt in så att brickan inte "kommer åt" att trycka fast drevet.
Sen hade jag oturen (?) att dra sönder pluggen som lilla oljesilen sitter på, blev rundad på insidan så jag måste beställa en ny sån.
