Servicemanual till Suzuki 750 GSX-R -88

tompa78

Tompa78
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Suzuki 750 GSX-R
Tjenare alla knuttar!
Tänkte kolla om det är någon som har en servicemanual till min suzuki, Har du några tips var man kan hitta en sån utan att spendera en massa pengar, skulle det varit kanon! :)

Kört hårt, Tompa

tompa78 skrev:
Tjenare alla knuttar!
Tänkte kolla om det är någon som har en servicemanual till min suzuki, Har du några tips var man kan hitta en sån utan att spendera en massa pengar, skulle det varit kanon! :)

Kört hårt, Tompa

Original Suzuki brukar dyka upp på Ebay (den amerikanska auktionssajten), jag hittade min där från England, det gick en likadan på auktion i går.
De finns i olika versioner beroende på modellgeneration så kolla efter en som täcker de oljekylda. Den jag fick tag på är tryckt 1988 och handlar enbart om 88:an.

Här har du ett exempel Det går säker bra att bjuda från Sverige också, kolla med säljaren. Kan bli upp till 20 pund i bud skulle jag tro om flera stycken råkar bestämma sig för samma exemplar.

Annars finns det en verkstadshandbok av märket Clymer som täcker in det hela tillräckligt bra, betydligt fler sidor eftersom den täcker flera modeller.

Den finns ny på Amazon.com :

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0892877634/qid=1124881665

Den kan man komma lika långt med som Suzuki-versionen.

19 dollar + frakt därifrån.

Men som nämndes ovan, Adlibris var inte dumt. Vem trodde att man kunde få tag på en sådan manual här hemma utan minst 100% pris-påslag :

http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=0892877634&mscssid=Q3DL10WXP0EU8JHM344BDJAJLVS336E5

Så om du inte behöver känna känslan at att bläddra i Suzuki-boken så är Clymer enklaste alternativet.

Haynes ser ut så här :
H2055t.jpg

Last edited:
tompa78 skrev:
Tjenare alla knuttar!

Kört hårt, Tompa

Jag tror jag har en Haynes reparations/service-manual till din hoj hemma.
Köpte den till min förra båge (Suzuki GSX 600F -93), men om jag minns det rätt så finns även R-varianten med i den. Hör av mig senare ikväll när jag kommer hem från jobbet om du är intresserad. Den kan du få för en billig slant eller om du bor runt Linköpingstrakten kan du få den i handen så slipper vi frakt :)

Edit: Den är på engelska, men det kanske går bra?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år