Servicemanual till IXUS 800 IS?

Hyperdrive

Time is the fire in which we burn
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
MT-01 -05
Råkade tappa kameran i golvet från typ 30 cm höjd och självklart lossnade fronten en aning och gick inte att trycka tillbaka.

Då det var lite annat som behövdes fixas så lämnade jag in den men de ville ha löjligt mycket betalt för att fixa det så nu vill jag försöka fixa fronten själv istället.

Så finns det nån här som har kontakter på Canon eller jobbar på servicen och kan fixa en kopia på en sprängskiss eller nåt?

Det skulle uppskattas enormt. Annars får jag prova och skruva isär den ändå och då går väl nåt mer sönder skulle jag gissa.

-A

Alla Canons manualer finns på deras hemsida.

Jo, det kunde jag lista ut med men jag är inte ute efter en instruktionsbok. Det jag behöver veta är var alla gömda miniskruvar och snäppfästen sitter nånstans så att jag inte bryter sönder nåt i onödan.

Jo, det kunde jag lista ut med men jag är inte ute efter en instruktionsbok. Det jag behöver veta är var alla gömda miniskruvar och snäppfästen sitter nånstans så att jag inte bryter sönder nåt i onödan.

Har en kompis som jobbar på Canon,men får inte tag i honom förrän på måndag.
Om du orkar vänta till dess,frågar jag gärna.

Hm. Du menar så... ja den infon lägger de nog inte ut.
Jag gav min en fet knack i bordet (efter rekommendation från flickvän) sen funkade den igen...

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back