Servicekostnader - Yamaha ThuderAce

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Hejsan,

Jag skulle vilja få ett uppfattning kring servicekostnaderna vid olika intervaller tex. 4000mil. Även lite vad som görs vid de olika service.

Är det någon som har erfarenheter kring det samt även vet ett bra och billigt ställe i Uppsala trakten så är det mer än välkommet. :tummenupp

Mvh
LocDog

Har ingen aning om kostnader för 4:an, kan däremot säga att servicen vid 4000 (4200?) inkluderar ventilkontroll/justering och är en "stor" service. På samma motor i twin-utförande gick motsvarande 2400-mila på runt 2500,- om jag inte missminner mig helt.

Varför frågar du inte verkstaden? Eller ville du bara ha en referens...

Jåke skrev:
Har ingen aning om kostnader för 4:an, kan däremot säga att servicen vid 4000 (4200?) inkluderar ventilkontroll/justering och är en "stor" service. På samma motor i twin-utförande gick motsvarande 2400-mila på runt 2500,- om jag inte missminner mig helt.

Varför frågar du inte verkstaden? Eller ville du bara ha en referens...

Tackar tackar....jo jag kollade lite med verkstäderna först och så....men vill precis som du säger ha nån referens så man vet på ett ungefär.

Det kan ju vara väldigt stor skillnad även på SH folkets erfarenheter oxå såklart...speciellt intressant är ju vad som utförs på servicen....så att de inte packar på en massa som de säger ingår i servicen osv.

Men de priset du nämner är i krokarna av det jag fått här i stan...så de blir till att slå till :) :tummenupp

Mvh
LocDog

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis