Servicekostnad!

Har hört liknande skrämmande historier om BMW-återförsäljares tillhörande verkstad.
Det är garanterat inget unikt BMW om någon nu tror det.

Såg en dokumentär om ett flygbolag som tog genvägar också,
de lossade fästet till motorn och tog ner den så, lyfta upp och ner den med truck eftersom det var färre bultar att lossa.
Slutade med att ett flygplan tappade en motor och samtliga ombord dog pga brott i upphängningen, när flygsäkerhetsmyndigheten sen undersökte samma modell hos andra flygbolag så fann de massor av liknande brott som bara väntade på att orsaka katastrof. Alla tog samma genväg.
Det är just sånt där som får en att tvivla. Vad fan hände med arbetsmoralen och stoltheten för sitt yrke? 40-talister och tidigare talister, och vissa senare, måste skaka på sina huvuden åt dagens mänsklighet. Skamligt! Spelar egentligen ingen roll om det rör sig om flygplansmekaniker eller mc/bil-mekaniker, eller vad fan som helst! Tar man betalt för en tjänst så ska det fan utföras, och på rätt sätt!

Skit också, nu blev jag upprörd! Jag skyller på värmen. :)

Det är just sånt där som får en att tvivla. Vad fan hände med arbetsmoralen och stoltheten för sitt yrke? 40-talister och tidigare talister, och vissa senare, måste skaka på sina huvuden åt dagens mänsklighet. Skamligt! Spelar egentligen ingen roll om det rör sig om flygplansmekaniker eller mc/bil-mekaniker, eller vad fan som helst! Tar man betalt för en tjänst så ska det fan utföras, och på rätt sätt!

Skit också, nu blev jag upprörd! Jag skyller på värmen. :)

håller med dig, det är tyvärr väldigt få idag som har någon yrkes stolthet eller arbetsmoral.
men å andra sidan tror jag att mycket av detta kan skyllas på företags kulturen idag och att det ska pressas igenom mer och mer jobb på kortare och kortare tid.
plus att även kunderna vill betala för vatten men få vin..... och en del jobb går att göra billigare och bli bra. och detta kommer kunden välja framför att jobbet blir gjort och det blir bäst istället för bra då detta kostar mer...
det är inte så ofta man kan få hög arbetsmoral och yrkes stolthet och lång erfarenhet och stor kunskap till en låg kostnad.
det man ska komma ihåg är att man betalar inte bara tid på verkstad, man betalar även för kunskapen.

Last edited:
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...