Serviceintervaller på DTR

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Har försökt söka mig fram men jag hittade inget, så nacka mig inte om en liknande tråd redan finns. :rodnar

Har nu kört med min DTR 90'a i ca. 500 mil, den har gått ca. 3500 allt som allt. När jag köpte den hade dom precis bytt kolven så det kanske börjar bli dags att byta igen innan man skall sälja?
Har hört någonting om att man skall byta var 500-600'e mil ungefär samt byta motorolja? Lager någonstans också kanske?

Nåväl, någon som besitter lite kunskap angående serviceintervallerna? :va

Den ska sevas ver 6000Km, eller en gång/år

Då ska man kolla tändstift, luftfilter, förgasare, bränsleslang, växellådsolja, oljepump, bromsar, koppling, svingarm/länkar, hjul/däck, hjullager, styrlager, framgaffel, stötdämpare, kylvätska, drivkedja, virar, batteri, stöd, sidostöd.

Detta är taget från en verksta och vissa saker marker man ju när man behöver byta dem så det måste inte gjöras precis när man gjör servicen.

whitesnake skrev:
Den ska sevas ver 6000Km, eller en gång/år

Då ska man kolla tändstift, luftfilter, förgasare, bränsleslang, växellådsolja, oljepump, bromsar, koppling, svingarm/länkar, hjul/däck, hjullager, styrlager, framgaffel, stötdämpare, kylvätska, drivkedja, virar, batteri, stöd, sidostöd.

Detta är taget från en verksta och vissa saker marker man ju när man behöver byta dem så det måste inte gjöras precis när man gjör servicen.

Okaj! Låter bra det där, tack. :)
Du vet ingenting om kolvbyten? Är inte så sugen på att den skär... :gnissla

Det behöver man inte gjöra så ofta. Om man kollar kompet och är för lågt så kan man ju byta den.... på min ska det va 6,5 (fast den är en -04).

whitesnake skrev:
Det behöver man inte gjöra så ofta. Om man kollar kompet och är för lågt så kan man ju byta den.... på min ska det va 6,5 (fast den är en -04).

Skryt!

Man ska byta var 800:de mil, så ÄR det!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...