Serviceintervall R6 -01

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kikar på en R6a som säljs snorbilligt på exekutiv aktion (tänkte ha den som banhoj). Den har gått 2200 mil men saknar helt servicehistorik. När är det ventilkoll tex?

Hojen går bra och känns fräsch...dock har den haft 11 ägare så det är väl en safe guess att minst en av dessa kanske har varit mer intresserad av att gasa än att serva?

Ventilkollen ligger vid 3000-4000 mil eller 3 år (ungefär)

Innan det ska man bara byta olja / oljefilter

Tändstift ska ju bytas någon gång också men det märker man ju om den börjar gå dåligt:tungan

Ventilkollen ligger vid 3000-4000 mil eller 3 år (ungefär)

Innan det ska man bara byta olja / oljefilter

Tändstift ska ju bytas någon gång också men det märker man ju om den börjar gå dåligt:tungan

Ok tack :tummenupp

Varför säljer du din så billigt? Billigaste 01an på Blocket utan tvekan...

Ok tack :tummenupp

Varför säljer du din så billigt? Billigaste 01an på Blocket utan tvekan...

Dom andra har satt dröm priser. Dyraste kostar ju 65000kr.

Tror det är ungefär vad jag kan få därför har jag satt det priset men ändå är det kärvt. Ska iväg till Örebro idag och visa den för en kille som är sugen på att ta den dock är vi nere på 47500kr nu.

Ventilkoll efter 4200, eller 3,5 år står det i min bok. Ändrar sig ventiler med tiden, även om motorn står still? :confused:

Mr Helmut skrev:
Dom andra har satt dröm priser. Dyraste kostar ju 65000kr.

Tror det är ungefär vad jag kan få därför har jag satt det priset men ändå är det kärvt. Ska iväg till Örebro idag och visa den för en kille som är sugen på att ta den dock är vi nere på 47500kr nu.

Det va då fan att du ska sälja din nu o inte i våras när jag va ute o letade R6a. :huvet
Kommer ihåg att jag kollade i din "fixa hojen"-tråd o tyckte att den va fet som fan :tummenupp

Nu fick jag iofs också en fin, som hade gått 1400 mil för 51k, men du har ju massa balla extra-grejer också.. Jaja, är lite småsugen på den, men har ju som sagt redan en :)

Gustav1 skrev:
Ventilkoll efter 4200, eller 3,5 år står det i min bok. Ändrar sig ventiler med tiden, även om motorn står still?

Snackade med dom på yamahacenter gbg om detta i samband med att jag bokade 2000 mils sercice.
Mekanikern sa att man kollar vid 4000 mil o att det inte spelar nån roll med tidsfaktorn.
Det lät på han som att ventilerna sällan behövde justeras överhuvudtaget....
:tummenupp

Det va då fan att du ska sälja din nu o inte i våras när jag va ute o letade R6a. :huvet
Kommer ihåg att jag kollade i din "fixa hojen"-tråd o tyckte att den va fet som fan :tummenupp

Nu fick jag iofs också en fin, som hade gått 1400 mil för 51k, men du har ju massa balla extra-grejer också.. Jaja, är lite småsugen på den, men har ju som sagt redan en :)

Snackade med dom på yamahacenter gbg om detta i samband med att jag bokade 2000 mils sercice.
Mekanikern sa att man kollar vid 4000 mil o att det inte spelar nån roll med tidsfaktorn.
Det lät på han som att ventilerna sällan behövde justeras överhuvudtaget....
:tummenupp

Var ju lite småsugen at sälja i våras och fick några erbjudanden men tackade nej. Nu ändrade man sig och vill köpa en ny båge men nu är det kärvt att sälja:mad:

Kollade mina ventiler vid 2800mil. Aldrig gjort det tidigare men det gick bra till slut. Bort med förgasare och ventilkåpa sen fick man bara kolla alla med bladmått. Alla stod inom toleranserna så det var ju bara att tuta och köra vidare.

En sak jag glömde skriva i förra inlägget var att man ska byta luftfilter också. Sen ska man ju byta bromsvätska helst varje år. Kylarvatten ska ju också bytas så inte pumpen skär ihop.

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard