Serviceintervall på en Cbr900RR -95

tkm185

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
Cbr900RR
Va å köpte mej en fireblade här i lördags å tänkte kolla om det är nån som har koll på service intervallerna på en sådan? Gått idag 6700 drygt så ja är lite fundersam på när ventil justeringar görs.
Mvh tommy

Serviceintervall på Cbr900RR -95

Va å köpte mej en fireblade här i lördags å tänkte kolla om det är nån som har koll på service intervallerna på en sådan? Gått idag 6700 drygt så ja är lite fundersam på när ventil justeringar görs.
Mvh tommy

Man kan väl närma sig denna frågan från två håll:

1. Tickar eller slamrar det inte från ventilmekanismen och cykeln går bra står det troligen rätt och man kollar när tid/lust/pengar råkar inträffa samtidigt...

2. Alla tidigare ägare är alltid per definition idioter därför byter jag olja+filter samt kollar ventilerna direkt när jag köper en beg cykel.

Båda är ungefär lika rätt, själv kör jag på den sista men sen är jag också pedantisk racemupp...

2400 mils intervaller på ventilerna.

Bra val av hoj:tummenupp

1. Tickar eller slamrar det inte från ventilmekanismen och cykeln går bra står det troligen rätt och man kollar när tid/lust/pengar råkar inträffa samtidigt...

2. Alla tidigare ägare är alltid per definition idioter därför byter jag olja+filter samt kollar ventilerna direkt när jag köper en beg cykel.

Båda är ungefär lika rätt, själv kör jag på den sista men sen är jag också pedantisk racemupp...

Nae inga missljud alls i maskin men som du säger så vill jag vara på säkra sidan! Justering gör jag själv men råkar någon veta några mått IN/UT? :)

Insug:

0.13 - 0.19 mm

Avgas:

Årsmod: 93-97 0.19 - 0.25 mm
Årsmod: 98-99 0.22 - 0.28 mm

Så många visa ord på en gång, jag blir tårögd! :Bugar
Till 2:an vill jag gärna tillföra omedelbart byte av bromsvätska.
Den komponenten som kostar en hundralapp att byta, tar 15 minuter och kan rädda livet på dig. Biltema 5.1 ftw

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back