Serviceintervall Gsx-r 750 03

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Vad är det för serviceintervaller på Gsx-r 750 03 ?
Nån herrejösses service kring 1800 mil ? Eller är det 2400 ?

Twosaint skrev:
Hur upplever du hojen ? Något du inte är nöjd med och vad är du supernöjd med ? Ska vara lite bredare register än 98-99 va ?
Kommer inte på nåt direkt som jag är missnöjd direkt med... i somras körde jag nästan enbart bana med den och den är riktigt härlig att köra bana med. Fick precis ett par plattor som gör att man kan höja upp fotpinnarna lite till, skrapat dom lite för mycket :) . Har inte kört 98-99 orna, så jag kan inte jämföra, men det skedde ju en hel del uppdateringar till 00.

Twosaint skrev:
Hur upplever du hojen ? Något du inte är nöjd med och vad är du supernöjd med ? Ska vara lite bredare register än 98-99 va ?
Swampe här på forumet har visat mig vad hojen går för..
En mycket kompetent hoj.. Och det står en sådan i mitt garage just nu.. en 00a :)

98-99 är det inte heller något fel på.. Några färre hästar.. lite högre vikt..
2cm kortare hjulbas... Och även den riktigt skojig... Inte alls en dålig hoj det heller Bör sitta manuell kamkedjesträckar på dem dock.. Däremot 96-97. Förgasarmoppar.. Dåliga stakar mm.. inget vidare köp.. dessa ska man typ passa för om nu inte priset är det rätta då.. :)

SENSEI skrev:
Swampe här på forumet har visat mig vad hojen går för..
En mycket kompetent hoj.. Och det står en sådan i mitt garage just nu.. en 00a :)

98-99 är det inte heller något fel på.. Några färre hästar.. lite högre vikt..
2cm kortare hjulbas... Och även den riktigt skojig... Inte alls en dålig hoj det heller Bör sitta manuell kamkedjesträckar på dem dock.. Däremot 96-97. Förgasarmoppar.. Dåliga stakar mm.. inget vidare köp.. dessa ska man typ passa för om nu inte priset är det rätta då.. :)

Polaren har en 98:a och har hört att registret ska vara bredare på dom nyare.
Är inte intresserad av en sån bara om priset är rätt då blir det SF men är lite sugen på en 03:a.

Twosaint skrev:
Är inte intresserad av en sån bara om priset är rätt då blir det SF men är lite sugen på en 03:a.

Stämmer bradet med min uppfattning, hade en sådan tidigare och tycker att min 00:a är starkare över hela registret.
Den är även lite lättare och smidigare, men den förra var bra den också.

Twosaint skrev:

Jo 00 har ett bredare register..
Men 98/99 är inte alls några dåliga hojjar.. något fulare bara:)
Ekonomiskt så ligger ju de bättre till.. både i inköp och försäkring..
Men om det inte är något hinder så ska du ta en 00-03
Faktum dock är att du får i princip en sprillans 04a för mindre än en beggad 03a..
Har kollat lite annonser, Och AVA säljer sina 04or för 93900 .
Vilke är lägre än vad en del begär för sina 03or

Lyfter denna tråd lite.

Jag undrar hur serviceintervallet ser ut på en GSXR750 '00.

Köpte en igår, men fick tyvärr inte med någon servicebok. Hojen har nu precis passerat 3000 mil och 2400-servicen är gjord. (På DIN MC i sthlm). När behövs den servas nästa gång månntro?

Den är ventiljusterad vid denna tidpunkt, men hur stor är "risken" att ventilspelet är för stort/litet och behövs justeras om nu?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN