Serviceintervall Ducati 1098

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Hej,

Någon som känner till intervallen och kanske även kostnaderna för service på en Ducati 1098?

Kostnad har jag ingen aning om, men det brukar kosta en del då en ventiljustering tar lite tid att göra.

Bifogat

• Service1098_1.JPG
    Service1098_1.JPG
    91.9 KB · Visningar: 333
  • Service1098_2.JPG
    Service1098_2.JPG
    31.2 KB · Visningar: 184
100, sedan 1200 milsintervaller. Priset varierar beroende på omfattningen.
100 mila 2000 spänn

100, sedan 1200 milsintervaller. Priset varierar beroende på omfattningen.
100 mila 2000 spänn

Ok. En annan fråga som egentligen är helt offtopic; hur var din FZ1N i jämnförelse med 1098:an?

...annorlunda. Jag sålde den inte för att jag inte trivdes på den.
FZ1 är kung i stan och rolig på krokvägar. Mycket mos tidigt. Jag vill tbax till sporthoj efter några år på Yammas FZ-modeller. Sedan är det natt och dag, men FZ är potent.

...annorlunda. Jag sålde den inte för att jag inte trivdes på den.
FZ1 är kung i stan och rolig på krokvägar. Mycket mos tidigt. Jag vill tbax till sporthoj efter några år på Yammas FZ-modeller. Sedan är det natt och dag, men FZ är potent.

Tack för infon. Alltid intressant hur man ser på en hoj när man byter till en annan. :)

Meckade lite med min nyligen då jag bytte främre kåpstaget och upptäckte att de bör dra till alla bultar en extra gång på 100-mila.
Många av skruvarna satt så löst att jag kunde skruva ur dem gör hand. Har ju haft Ducati i många år och gjort det mesta med dem så det är ju inget ovanligt att man tappar en skruv eller tre på en säsong. Men detta var ovanligt många och de satt ovanligt löst.

Ett tips att göra det själv under vintern annars, min har bara gått 39 mil och det räckte för att de skulle lossna en del. Kommer dra alla skruv jag kommer åt nu. :gnissla

Näst sista punkten är "Road test vechicle" ??!! :va

Wheelning! Av auktoriserad verkstad, på din bekostnad!! Men du får i alla fall en stämpel. :tungan

Det är nog den enda sorts åtgärd man kan vara SÄKER på att en märkesverkstad gör ordentligt - misshandlar hojen!

Last edited:
Meckade lite med min nyligen då jag bytte främre kåpstaget och upptäckte att de bör dra till alla bultar en extra gång på 100-mila.
Många av skruvarna satt så löst att jag kunde skruva ur dem gör hand. Har ju haft Ducati i många år och gjort det mesta med dem så det är ju inget ovanligt att man tappar en skruv eller tre på en säsong. Men detta var ovanligt många och de satt ovanligt löst.

Ett tips att göra det själv under vintern annars, min har bara gått 39 mil och det räckte för att de skulle lossna en del. Kommer dra alla skruv jag kommer åt nu. :gnissla
Suck. Varje gång man varit nära en 916-998/999 eller nu då 1098 så väcks habegäret. Men så dessa historier....
>200 kkr för något som behöver skruvas på efter 39 mil. Som HD, råmaterial men ska det upp i modern standard så måste man plocka ned allt och gänga om/loctite?

Suck. Varje gång man varit nära en 916-998/999 eller nu då 1098 så väcks habegäret. Men så dessa historier....
>200 kkr för något som behöver skruvas på efter 39 mil. Som HD, råmaterial men ska det upp i modern standard så måste man plocka ned allt och gänga om/loctite?

Så är det nog, men, men. Det finns ju något sjukt njutbart över det med.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard