hållundan
Emozione!
Har sökt i forumet, om än dåligt, och jag har inte hittat det jag funderar över.
Är inne på att köpa en reggad banhoj (så fort jag får sålt mitt gatas). Nu menar jag hoj, a'la 600cc eller 1000cc, inte blåryk mao. Målsättningen är att ta licens, köra bandagar i licensgrupp och kanske börja tävla i någon rookieklass. Jag vill ändå ha möjigheten att kunna ställa på hojen och köra någon fin dag...
Hur som helst, det finns en hel del (?) hojar som verkar ha gått i högre serier och således är anustrimmade med allt vad det innebär. Jag inbillar mig att detta medför ett bra mycket högre serviceintervall än en "vanlig standardhoj"?! Nu beror det ju självfallet på vad det är för trim osv. Men, vad är det EGENTLIGEN som kan tänkas behövas servas på dessa hojar? Motorras efter varje körning? Ventilsallad 2 gånger om året? Då fjädringskomponenter från Öhlins är vanligt förekommande misstänker man ju att dessa ska ha lite kärlek. Vad gör man då?
Hur tillförlitlig är en hoj (läs GSXR600) som exvis är trimmad till 125 hastkräftor på hjulet?
Självfallet finns inga konkreta svar på mina frågeställningar, det är väl inte det jag begär. Däremot skulle åsikter och tankar vara intressant att lyssna till. Det kanske är bättre för mig att köpa en "standardhoj" för att få mer körtid och mindre mecktid?
Seså, ös på.
/H
Är inne på att köpa en reggad banhoj (så fort jag får sålt mitt gatas). Nu menar jag hoj, a'la 600cc eller 1000cc, inte blåryk mao. Målsättningen är att ta licens, köra bandagar i licensgrupp och kanske börja tävla i någon rookieklass. Jag vill ändå ha möjigheten att kunna ställa på hojen och köra någon fin dag...
Hur som helst, det finns en hel del (?) hojar som verkar ha gått i högre serier och således är anustrimmade med allt vad det innebär. Jag inbillar mig att detta medför ett bra mycket högre serviceintervall än en "vanlig standardhoj"?! Nu beror det ju självfallet på vad det är för trim osv. Men, vad är det EGENTLIGEN som kan tänkas behövas servas på dessa hojar? Motorras efter varje körning? Ventilsallad 2 gånger om året? Då fjädringskomponenter från Öhlins är vanligt förekommande misstänker man ju att dessa ska ha lite kärlek. Vad gör man då?
Hur tillförlitlig är en hoj (läs GSXR600) som exvis är trimmad till 125 hastkräftor på hjulet?
Självfallet finns inga konkreta svar på mina frågeställningar, det är väl inte det jag begär. Däremot skulle åsikter och tankar vara intressant att lyssna till. Det kanske är bättre för mig att köpa en "standardhoj" för att få mer körtid och mindre mecktid?
Seså, ös på.
/H
