Service till Ducati i Gbg?

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S
Någon som har erfarenhet av att serva sin Italienska dröm på Mothert´s Cycleshop på Ågatan i Mölndal...? Gör de ett lika bra jobb som Biscaya eller är det värt att åka till Nol för service...? :confused:
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Min står där nu efter min lilla vurpa i september. Hade även inne den i somras
för en genomgång. Bra pris och kunnig personal får jag säga..

Att dom är jättetrevliga är ju oxå ett plus i kanten.
 

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S
Skrutten skrev:
Min står där nu efter min lilla vurpa i september. Hade även inne den i somras
för en genomgång. Bra pris och kunnig personal får jag säga..

Att dom är jättetrevliga är ju oxå ett plus i kanten.


Jo, jag var inne där idag och snackade... Trevlig personal verkligen, men man är ju grymmt noga att arbetet blir 100% gjort... Alla snackar ju bara om Biscaya... :va
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Jag är helnöjd med det arbete dom gjort åt mig men å andra sidan har jag ingen erfarenhet av Biscaya så jag kan inte riktigt jämföra..

Det är ju lite bekvämare att ha det på närmare håll. Hol är ju en bit bort...
 

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S
Ett sent svar...På denna heta tråd... :tomten

Tack för delad erfarenhet Skrutten! :)

Kanske ger Mölndal en chans till våren...
 

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Tjörn
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Ge dom inte en chans till våren. Sämsta stället jag varit med om. Tycker att du skall lägga dom extra kronorna på biscaya.
 

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
ducceper skrev:
Ge dom inte en chans till våren. Sämsta stället jag varit med om. Tycker att du skall lägga dom extra kronorna på biscaya.

Lyfter den här tråden då jag ska låta någon se över min 900 SS till våren.
Har du lust att utveckla dig lite och tala om vad som är kass? De ligger på apbekvämt avstånd från mig men man vill ju ha ett bra jobb gjort.

Fick iofs bra service från en snubbe där när jag behövde hjälp med min gammla hoj, var visserligen en Suzuki...
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Tristan skrev:
Lyfter den här tråden då jag ska låta någon se över min 900 SS till våren.
Har du lust att utveckla dig lite och tala om vad som är kass? De ligger på apbekvämt avstånd från mig men man vill ju ha ett bra jobb gjort.

Fick iofs bra service från en snubbe där när jag behövde hjälp med min gammla hoj, var visserligen en Suzuki...
Jag har använt mig av dom ett par ggr, väldigt trevliga och duktiga.. Ågantan i mölndal alltså..
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
har servat min ducce på biscaya.. och vill bara säga att dom lever på hoppet... dom vet inget om varken kundservice lr vanligt jävla sunt förnufft!

kommer aldrig sätta min fot där mer! sen skiter jag i om dom är duktiga på det dom gör..
otrevliga och lite fina i kanten(verkar det som) bara för att man handlar med ducati så betyder inte det att man står två pinnar över alla andra människor! sen kansek dom servar hojarna bra men även dom klantar sig!*egen erfarenhet*

fast då var det jag som kund som hade gjort fel! om någon vill att jag dra historien så säg! orkarite skriva om ingen läser!
så mitt tips är att hitta ett annat ställe å serva på.. så kanske dom på biscaya kan vakna ur drömmen å komma på att dom lever på dom som handlar/servar där!
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
skövde_pöjk skrev:
otrevliga och lite fina i kanten(verkar det som) bara för att man handlar med ducati så betyder inte det att man står två pinnar över alla andra människor!

Precis, det är drygt, det är uppfattningen jag med fått..
Åkte förbi för ett par år sen, jag på min ninja, polaren på hans 916..
Dom hånade mig och gav mig gliringar, och inte på ett "glimten i ögat" sett heller.. Nä tack..

Alla kanske inte vill lägga mer än dubbelt så mycket pengar på sånt även i fall det är fina bågar.. Jag hånar inte deras val, vill inte bli hånad för mitt..
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
nee fy fan för biscaya.. jag och farsan servade våra duccar där i sommras för minst 25-30K ihop.. men det var som om något katten hade släpat in när man kom.. ingen service överhuvudtaget!

25 mil efter min 1000 mila service så dog helt plötsligt alla mina instrument.. hade NADA.. inga blinkers, ingen vatten temp ingen varvräknare NADA..!!
tyckte det va jävligt märkligt så jag drog till biscaya för att kolla upp det.. dom tog in hojen och felskökte på den.. 1½ timme senare så kom dom fram till att det var en kabel som klämts mellan tanken och ramen..

å sa jag det fattar ni väl att ni gjorde det när ni servade!! JAG har väl ingen anledning att ta väck tanken!??!
neeeee det fanns absolut ingen möjlighet att det var dom som hade gjort fel..

Börjar vid det här laget bli ganska förbannad och säger att ok visst.. men då får du fan frissera notan 960 kr gick det på(trodde att han kunnde splitta notan iaf) neeee 60 spänn drog han av..

TACK å adjö för mig... jävla sätt å bemöta folk...

och som du säger.. kommer man dit på något annat än det dom säljer där så glöm att få hjälp.... fattar inte att man som företag inte är rädd för att tappa kunder.. en missnöjd kund å du tappar 10 potentiella kunder.. har du en nöjd vinner du kanske 3 kunder! så man ska vara rädda om dom som handlar.. det är det dom lever på.. inte på DUCATI som märke.. utan ducati som hojar som folk köper!
WORD!!!!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jaha.. Det var intressant.

Jag har inte haft min egen ducce på Biscaya, men alla jag talat med (Och det är ganska många) menar på att Biscaya är bra att ha och göra med. Jag har varit dit en gång under sommaren och haft en del telefonkontakt med Pantah.

Jag tycker bemötande och service har varit kanonbra och tjänstevilligt. Vi var där ett par timmar och blev erbjudna allt från fika till provturer med hojarna de hade. Brorsan köpte drev och en del smågrejer, samt beställde en specialgrej. "Inga problem, ta grejerna nu, så skickar vi den sista och en faktura på allt när den kommer. Den borde komma om en månad (Det var en RIKTIG specialgrej)".

Verkar konstigt att de ändrat stilen så pass mycket.. Men jag misstror Er inte.

Däremot kan man ju vara avtrubbad efter att ha varit i ganska många kontakter med viss personal på Ducati Tokholm.... Om man säger så..
Däremot stor eloge till meckarna på Duc Tokholm. Trevliga och duktiga, snackar gärna hoj och ger råd. Dock är de stressade som attan under sommaren, så då blir de lite kort i tonen. Det kan man ju förstå.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Hej

Servade min Aprilia hos Biscaya och har varit inne ett flertal gånger och har alltid fått ett trevligt bemötande både på telefon och irl.

Sen kan jag nog hålla med om att de inte är 100%.
Glömde tex nollställa service indikatorn och när jag bad om lite tips om dämparinställningar skruvade de lite...kan säga att det blev inte bra :gnissla

/BW
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Alla har egna erfarenheter om allt.. ville bara dela med mig av min... kan inte svara på hur andra har blivit bemötta där men jag uppskattade inte den korta tonen och det fisförnäma sättet jag blivit bemött på..

va där förra våren(innan jag hade hoj) ville verkligen ha en ducce.. då var allt frid och fröjd.. han tog ut hojjar å startade upp å så.. vi kikade på prislista(för jag ville veta vad en ducce låg i för pris)

men sen köpte jag en ducce privat.. och efter det så har jag inte fått det bemötandet jag ville ha... beställde ett blinkers relä kort efter jag köpt min ducce.. och fick då frågan(skrivet på min faktura) varför inte jag och farsan hade köpt hojjar av honom??!!

blev jävligt irriterad på det.. sen har jag tyckt det varit skit varje gång man kommit dit.. han kanske blev grinig på oss men va fan.. då får man la hålla masken.. nu har han tappat iaf 3 kunder(jag, farsan och en polare)
och jag kommer aldrig att rekomendera biscaya till någon!!

SÅ är det!
 

Tristan

Vilse i pannkakan
Gick med
10 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SSie - gul och fin =)
Antar att Mothert´s Cycleshop är detsamma som MC-Shoppen som ligger i Harleyhuset på ågatan och är auktoriserad serviceställe avför Ducati och Suzuki? Eller finns det fler duccemekar på samma gata?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Tristan skrev:
Antar att Mothert´s Cycleshop är detsamma som MC-Shoppen som ligger i Harleyhuset på ågatan och är auktoriserad serviceställe avför Ducati och Suzuki? Eller finns det fler duccemekar på samma gata?
Nej det var den jag menade i alla fall..
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Jag har ingen erfarenhet av Mothers i Gbg. Att skruva med Ducce är visserligen inget avancerat, men precis som alltid blir man bäst på det man håller på med... Håller man inte på att skruva med Ducce dagligen så lär man få svårt att slå grabbarna på Biscaya på fingrarna vad gäller teknisk kompetens på Duccarna.

Vad gäller kundbemötande och kundservice så har ju det inget med kunskapen om en viss motorcykel att göra... Återigen har jag ingen erfarenhet av Mothers, men i mina ögon så är Biscaya top-of-the-line, så att säga, vad gäller kundservice - jag har inget att klaga på efter att ha handlat med dem i 6-7 år. Sedan finns det säkert de som är av en avikande åsikt... Efter att ha levt i den Svenska Ducativärlden under snart ett decennium så vågar jag på mig en gissning att Biscaya är Sveriges bästa Ducatihandlare och majoriteten av deras kunder är nöjda kunder.

...sedan är vi alla mänskliga och kan fela. Ta t.ex de tokfransar :D som åker j*panskt till Ducatimekka i Sverige och förväntar sig att bli trevligt bemötta :tuttar ... Men hallå lixom, kör man inte Ducce får man ju skylla sig själv. :yoparty :arsele

Förövrigt anser jag att en god Ducatiägare servar sin egen Ducce - det är enda sättet att veta att allt blir korrekt gjort :hihi


/T

.

EDIT: lade in lite extra smilisar iom att det ska vara så nuförtiden :rolleyes:
Ok
 
Last edited:

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Låter ju inte trevligt det bemötande du fått, värst låter ju gliringarna på fakturan...

Jag har alltid fått snabb, trevlig och korrekt hjälp hos Biscaya. Jag köpte min första Ducce där, de två senaste har jag köpt privat och jag har inte märkt någon skillnad i bemötande trots detta. Man får t o m det man beställt och snabbt dessutom! Det kan man inte säga om alla Duccehandlare...

Så för mig är det fortfarande Biscaya tills vidare.

/S
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Superlight skrev:
Så för mig är det fortfarande Biscaya tills vidare.


jag förstår att dom e haj på att skruva ducce där.. men jag har tvärt emot er tydligen nästan bara hört dåligt om biscaya.. men men..

nu kör jag inte ducce längre å slipper ha med dom att göra.. vare sig dom är bra lr inte... och livet går ju vidare för oss alla..!!! :tummenupp

ville bara dela med mig av ett par dåliga erfarenheter från "duccemekka"
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
amullo skrev:
Jaha.. Det var intressant.

Jag har inte haft min egen ducce på Biscaya, men alla jag talat med (Och det är ganska många) menar på att Biscaya är bra att ha och göra med. Jag har varit dit en gång under sommaren och haft en del telefonkontakt med Pantah.

Har handlat mycket av Biscaya of bättre bemötande och service får man leta efter, bodde jag åt Göteborgshållet skull jag aldrig drömma om att vända mig någon annan stans än Biscaya. :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top