Service på lelles

Mr Helmut skrev:
2327340 du kanske kan ringa och höra med dem :pannkyss

Nää orkar inte bara långa väntetider sen kommer dem säkert inte ens veta själva :hihi. Och ragnar är lika svår att få tag på som kungen själv.

Håller verkstaden samma klass som postorderverksamheten på Lelles?

Busaberg skrev:
2327360 Håller verkstaden samma klass som postorderverksamheten på Lelles?

Har alltid varit ragnar som gjort service på min hoj så är det han så är det inte samma klass tyvärr :tungan

Men är det ingen som gjort 250 mils service där??

Krille-666 skrev:
2327369 Har alltid varit ragnar som gjort service på min hoj så är det han så är det inte samma klass tyvärr :tungan

Men är det ingen som gjort 250 mils service där??

100 mila tog mindre än en vecka för mig iaf...

paprika skrev:
2327438 100 mila tog mindre än en vecka för mig iaf...

ok.. den tog ungefär 2 timmar för mig

det jag undrar är om man kan köra hojjen dit vänta några timmar sen åka hem.. Har tid kl 14 i morrn

Krille-666 skrev:
2327442 ok.. den tog ungefär 2 timmar för mig

det jag undrar är om man kan köra hojjen dit vänta några timmar sen åka hem.. Har tid kl 14 i morrn

jaha du menar så... Men ring och prata med honom och säg att du vill vänta. Han kanske inte tar tag i den direkt när du kommer dit.

Räkna med att det tar lite extra tid då Ragnar jämt är busy.

Du kan maila honom, han är bra på att svara på mailen.

Last edited:
paprika skrev:
2327522 jaha du menar så... Men ring och prata med honom och säg att du vill vänta. Han kanske inte tar tag i den direkt när du kommer dit.

Räkna med att det tar lite extra tid då Ragnar jämt är busy.

Du kan maila honom, han är bra på att svara på mailen.

jag kör helt enkelt dit i morrn och väntar, måste komma hem på något sätt. Förra gången jag kom till han kom jag med hojjen på släp då blev han så besviken att jag inte körde dit så han påpeka det :tungan

Krille-666 skrev:
2327571 jag kör helt enkelt dit i morrn och väntar, måste komma hem på något sätt. Förra gången jag kom till han kom jag med hojjen på släp då blev han så besviken att jag inte körde dit så han påpeka det :tungan
Jag tycker det var smart att komma med den på släp eftersom man skall kolla/ställa ventiler på en kall motor. Har du kört dit så måste du/ni ju först vänta på att den skall svalna.

Hmmm... frxtn..... ingår ventilerna i 250-mila ?

.

Spider skrev:
2327691 Jag tycker det var smart att komma med den på släp eftersom man skall kolla/ställa ventiler på en kall motor. Har du kört dit så måste du/ni ju först vänta på att den skall svalna.

Hmmm... frxtn..... ingår ventilerna i 250-mila ?

.

Helt riktigt, kör du dit så rör de inte hojen på en timme. Vill du ha den så snabbt som möjligt så föreslår jag att du åker dit en timme innan du har tid för service.

Nickeluring skrev:
2327735 Helt riktigt, kör du dit så rör de inte hojen på en timme. Vill du ha den så snabbt som möjligt så föreslår jag att du åker dit en timme innan du har tid för service.

tackar för tipset! får väl dra dit en timma innan och ta en kopp kaffe och käka lite glass då! :)

Krille-666 skrev:
2327744 tackar för tipset! får väl dra dit en timma innan och ta en kopp kaffe och käka lite glass då! :)

De har ju en hel del prylar där oxå, så det finns säkert nåt fint att shoppa medans du väntar. Eller kanske nåt kul att provköra...prova Superduken och 950 smc ifall du inte gjort det tidigare, ifall de nu har någon för provkörning förstås. Båda dessa hojar är grymt sköna!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT