Service på hårt körd R6??

Demonite

"Always ready to race"
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
ingen för tillfället...
Förstår att det kan va en knepig fråga men är det någon som har nåt tips på vad som kan vara läge att byta på en R6 -00 som gått 2500mil? finns självklart ingen servicebok som ni kanske förstår...

Misstänker att den är hårt körd då det är många ägare mm. har en förmåga att alltid köpa såna hojar :huvet

Låter dock fint i motor. Tänkte lämna in den på service där de får justera ventiler, förgasare, byta stift, luft/oljefilter + vätskor men bör jag dra till med nå mer när ja ändå lämnar in hojen, för att va på säkra sidan?

Mycke tacksam för svar!!!

//Simme

Demonite skrev:
2314196 Förstår att det kan va en knepig fråga men är det någon som har nåt tips på vad som kan vara läge att byta på en R6 -00 som gått 2500mil? finns självklart ingen servicebok som ni kanske förstår...

Misstänker att den är hårt körd då det är många ägare mm. har en förmåga att alltid köpa såna hojar :huvet

Låter dock fint i motor. Tänkte lämna in den på service där de får justera ventiler, förgasare, byta stift, luft/oljefilter + vätskor men bör jag dra till med nå mer när ja ändå lämnar in hojen, för att va på säkra sidan?

Mycke tacksam för svar!!!

//Simme

Fan vad snygg den blev i svart! :tummenupp

Hoppas du är nöjd fortfarande!

MVH

Håkan (säljaren) :)

Se till att verkstaden inte skinnar dig och gör en massa annat ändå, säg till att om de hittar nåt annat som bör åtgärdas så ska de skriva ner det och låta dig tänka på det.

När jag lämnade in hojen för drivpaketsbyte (fick ett pris på 2200 kr) fyllde de på olja och bytte några skruvar åt mig också (ej ombett) och notan slutade på 2900 kr. Just skruvarna behövdes fixas men eftersom jag inte hade mer än 2200 kr på kontot så fick de nöja sig med det.

imaster skrev:
2315434 Se till att verkstaden inte skinnar dig och gör en massa annat ändå, säg till att om de hittar nåt annat som bör åtgärdas så ska de skriva ner det och låta dig tänka på det.

När jag lämnade in hojen för drivpaketsbyte (fick ett pris på 2200 kr) fyllde de på olja och bytte några skruvar åt mig också (ej ombett) och notan slutade på 2900 kr. Just skruvarna behövdes fixas men eftersom jag inte hade mer än 2200 kr på kontot så fick de nöja sig med det.

Ska ha det i åtanke, tack för tipset!

Demonite skrev:
2316212 Ska ha det i åtanke, tack för tipset!

Hej! Min r6a ar gått 2200 mil och verkar också vara rätt hårt körd. förra ägaren körde 3-500 mil bana med den bla. jag ska lämna in den på verkstad nu har jag bestämt mig för, just to be sure. hade tänkt att göra det själv men som sagt, stämpel + säkerhet.

Däremot ventiljustering är det inte dags för förns vid 4000 mil! Haru ingen servicebok?
Vad ska de göra med förgasarna menar du?
Vad ska du ge för hela kalaset?

Mvh

Wonderboy skrev:
2316225 Hej! Min r6a ar gått 2200 mil och verkar också vara rätt hårt körd. förra ägaren körde 3-500 mil bana med den bla. jag ska lämna in den på verkstad nu har jag bestämt mig för, just to be sure. hade tänkt att göra det själv men som sagt, stämpel + säkerhet.

Däremot ventiljustering är det inte dags för förns vid 4000 mil! Haru ingen servicebok?
Vad ska de göra med förgasarna menar du?
Vad ska du ge för hela kalaset?

Mvh

tja

Nope fick ingen servicebok med av nån anledning, känns lite läskigt men ja fick den till ett rätt bra pris...
De ska synka förgasarna, du vet 4 cyl å 4 förgasare, bra om hojen går jämt å så. hela servicen går på knappt 4 lökar, å då är det alla vätskor, oljefilter, luftfilter, stift, synk å koll av förgasare, ställ av ventilspel + lite annat, tyckte inte de va så farligt dyrt... vill bara känna mig hyfsat säker på hojen liksom..

tja

Nope fick ingen servicebok med av nån anledning, känns lite läskigt men ja fick den till ett rätt bra pris...
De ska synka förgasarna, du vet 4 cyl å 4 förgasare, bra om hojen går jämt å så. hela servicen går på knappt 4 lökar, å då är det alla vätskor, oljefilter, luftfilter, stift, synk å koll av förgasare, ställ av ventilspel + lite annat, tyckte inte de va så farligt dyrt... vill bara känna mig hyfsat säker på hojen liksom..

Finns en kille på ljusterö som är bra, någon som har hans nummer? Någon tid senare :tungan

Mvh
Jonathan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey