Service på GSX 1100F

• Thread starter Thread starter ulf
  • Start date Start date

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Någon som vet vilka serviceintervaller det är på en GSX 1100F -93?
Vanliga 600 med ventiljustering vid 2400 eller? Vad kostar en 2400-mils sevice ca,om man gör det hos en auktoriserad för att få den åtråvärda stämpeln i boken? :)

ulf skrev:
Vanliga 600 med ventiljustering vid 2400 eller? Vad kostar en 2400-mils sevice ca,om man gör det hos en auktoriserad för att få den åtråvärda stämpeln i boken? :)
Hej!
Vet tyvärr inte vad intervallen ska vara.
Service lär gå loss på allt från strax under tusenlappen till ett par tusen, lite beroende på vad som måste göras.
Serviceboken skulle inte jag bry mig så mycket om på en "äldre" cykel eller långmilare, allmänskick på hoj och säljare är viktigare....
Ställ priset på service i relation till hur mycket du "förlorar" vid ev. försäljning om du inte har en ifylld servicebok.
Det är inte så svårt att serva en hoj själv, och man vet att det blir riktigt gjort.
Det är kul att lära sig.
Mitt råd: Köp en service manual och gör jobbet själv!
/Hasse

ulf skrev:

Borde vara 600 mila intervaller. Om det tillkommer en ventiljustering så tar en verkstad förmodligen mellan 4000 - 5000 för jobbet. Det tar en stund att montera av kåpor mm. Ventiljustering är annars en bra vintersysselsättning om man kan göra det själv.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...