Service på Gixxen

allbjer

”Vad sägs om kåt, glad och tacksam?”
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1 -00
Tänkte lämna in hojjen på 2400 mila servicen som om jag fattat det rätt är med ventiljustering etc...
frågan är ska man göra det nu i höst eller vänta till våren?

/M
 
allbjer skrev:
2432162 Tänkte lämna in hojjen på 2400 mila servicen som om jag fattat det rätt är med ventiljustering etc...
frågan är ska man göra det nu i höst eller vänta till våren?

/M

Gör den under vintern istället (om du ska lämna in) eftersom många verkstäder brukar ha rabatterat pris på service under lågsäsongen.
 
Verkstaden där jag tänkt lämna in den har ingen rabatt under vintern.
Med tanke på att det ska bytas olja etc borde det väl vara bättre att göra servicen till våren så är allt friskt till säsongen istället för att göra det på hösten då säsongen är så gott som slut.
Eller vad tror ni?

:confused:
 
allbjer skrev:
2444329 Verkstaden där jag tänkt lämna in den har ingen rabatt under vintern.
Med tanke på att det ska bytas olja etc borde det väl vara bättre att göra servicen till våren så är allt friskt till säsongen istället för att göra det på hösten då säsongen är så gott som slut.
Eller vad tror ni?

:confused:

Nope, bättre att byta olja på hösten, så slipper hojen stå med gammal olja hela vintern
 
Det är väl bättre att göra det på höstkanten istället för
i vår när serviceköerna är aplånga o det kliar i gashanden:tummenupp
 
Jag slipper köerna i vår. Jag kunde beställa tid redan nu för vårservicen isåfall.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top