Service och garantier (Yamaha)

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Har nyligen köpt en sprillans ny hoj som jag har kört omkring med i 10 dar nu. när jag hämta hojen fick jag inte med serviceboken och har missat att första servicen var på 100mil.

Är det någon som vet hur noga det är om den har gått längre när man lämnar in den på service, och isf hur mycket längre den får gå utan att garantin ska försvinna.
100 mil passerade jag i helgen och när jag skulle boka tid till servicen var den första lediga tiden 14:e maj :huvet . Bara olje och filter byte vilket jag skulle kunna göra själv men jag måste ju ha den där stämpeln med.

Ringt runt o kollat med några andra företag som är certade för yamaha ? Eller du har servicen inbakad i inköpspriset ?

Har nyligen köpt en sprillans ny hoj som jag har kört omkring med i 10 dar nu. när jag hämta hojen fick jag inte med serviceboken och har missat att första servicen var på 100mil.

Är det någon som vet hur noga det är om den har gått längre när man lämnar in den på service, och isf hur mycket längre den får gå utan att garantin ska försvinna.
100 mil passerade jag i helgen och när jag skulle boka tid till servicen var den första lediga tiden 14:e maj :huvet . Bara olje och filter byte vilket jag skulle kunna göra själv men jag måste ju ha den där stämpeln med.
Grattis till nya hojen:tummenupp

Alltså, rent praktiskt så finns det egentligen bara en service du inte ska köra mycket över och det är just 100milaren.
Visst, motorerna är körda i bänk på fabriken, jag vet dock inte hur det är med FZ6an men i R1an var det är en icke syntetolja i från början så den vill du byta bort ganska fort, även för att det kan finnas lite avnötta partiklar i oljan.

Vet tyvärr inte när garantin påverkas.

Konstigt att de missade att skicka med serviceboken, handlare tycker ju den är det viktigaset av allt.. Var köpte du hojen ?

När jag hämtade min nya FZ1:a så var dom väldigt noga med att jag skulle boka servicen direkt för att det var långa väntetider.
Min bok var stämplad med leveransservice, nästa är vid 100 mil.
På FZ1:an är det tydligen ventiljustering vid 100 mil också, dyr som fan var servicen iallafall.

Det löste sig, ringde runt till alla verkstäder i skåne och den jag ringde sist hade tid att ta den imogon!!

Men tack för alla svaren.

/Jesper

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!