Service nybil

oscar skrev:
2607894 Jag ska snart skaffa en ny Passat och för att behålla garantierna så blir man ju mer eller mindre tvungen att serva på VAG!? :(

Taskigt läge säger jag bara. Jag måste påpeka att anledningen till att fordonsparken på ca 10 bilar numera består av 7 peugeot och resten VAG (mot tidigare då det enbart var VAG i stort sett frånsett nån BMW och annan modell) är till stor del pga den dåliga servicen.
Sen påverkar ju även garantier etc men numera är det oftast 2 år/fria mil vilket är bra när man har bilar som rullar ca 13000mil/år...

Dalan skrev:
2606796 Ja, den ska vara servad på autoriserad verkstad. Vill de vara jävliga så kan de stoppa garantierna då.

Sen förstår jag inte varför man köper en ny bil, om man inte har råd att serva på verkstad.
Nu blev jag lite osäker. Gäller detta fortfarande med dom eu regler som kom jan 03. Jag vet många flera mindre verkstäder som gör reklam att dom får serva nya bilar med bibehållen garanti utan att dom är auktoriserade mekonomen t.e.x .

farbror mumma skrev:
2608648 Nu blev jag lite osäker. Gäller detta fortfarande med dom eu regler som kom jan 03. Jag vet många flera mindre verkstäder som gör reklam att dom får serva nya bilar med bibehållen garanti utan att dom är auktoriserade mekonomen t.e.x .

Tror jag är benägen att hålla med dig :)
Om biltillverkare beslutar sig för att i efterhand förlänga garanti eller ta på sig problem efter garantitiden så är det naturligtvis en fördel om man sponsrat märkesverkstaden.
För att ordinarie garantier skall gälla krävs inte att bilen är servad hos märkesverkstaden.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back