Service lampa på v70?

Det har funnits en tråd med det här i OT-forumet tidigare i år men jag kunde inte hitta den. Kolla trådarna runt april-maj om du inte fått svar på annat håll.

Är det årsnodell mellan 97- och början på 99 så måste det användas Volvos systemverktyg. Är de efter 99 - 00 så använd tripknappen. Tryck in knappen och håll den inne, vrid på tändningen och vänta tills lampan börjar blinka!

ja, de äldre v70 stoppar man en mojäng i konsollen mellan sätena och trycker på nån knapp osv, vet inte hur det är kopplat så du kan göra det själv, tyvärr.

Men det krävs inte nåt speciellt volvoverktyg utan sånna där nollställare finns väl hos nästan varenda bilmeck idag.

Silwer skrev:
ja, de äldre v70 stoppar man en mojäng i konsollen mellan sätena och trycker på nån knapp osv, vet inte hur det är kopplat så du kan göra det själv, tyvärr.

Men det krävs inte nåt speciellt volvoverktyg utan sånna där nollställare finns väl hos nästan varenda bilmeck idag.

Sant man kan köpa OBD-uttag på www.obd2.se o göra det själv. Dock lättare att köra in på Volvo o göra det... brukar vara gratis! Men jo du måste ha ett systemverktyg till det, jag vet då jag jobbar jobbar på Volvo!

Hur släcker man den på en liten sketen VW polo omkring -98 -00??

Har för mig att det finns ett knep för detta med...

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8