Service // Kawasaki

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Hej

Det e dax för 1200 mila service på loket :cry: men vart i Götet lämnar man in den :?: Kollade m Johans MC å dom ska ha MINST 5.000:- för jobbet. Hittade en kille i skåne som kan göra det för max 3.500:- (Påarps MC). RN mc-service på friggagatan hade aldrig skruvat ZX12:a så han va lite osäker på priset,,, jag skulle få veta när han va klar :? ........

Finns det ngn i götet som är känd för att vara BRA & BILLIG på Kawa :?:

Tack på förhand

Kolla med "Kennets mc service" de var lite billigare när jag frågade på 2400 milsservice till min hoj.

Kenneth's MC-SERVICE

Magnetg. 6, 417 05 GÖTEBORG

Tele: 031-51 64 12
Fax: 031-51 99 01

Last edited:
Vill du verkligen lämna in till någon som adrig skruvat med din modell?

Är det inte zx12 om har den där monoque-ramen? jävligt svårservad snackades det om här på forumet för nåt halvår sen (åtkåmligheten är tydligen hemsk, motor ur för skitjobb..)

/B

Bj.O.rn skrev:
Vill du verkligen lämna in till någon som adrig skruvat med din modell?

Är det inte zx12 om har den där monoque-ramen? jävligt svårservad snackades det om här på forumet för nåt halvår sen (åtkåmligheten är tydligen hemsk, motor ur för skitjobb..)

/B

allt du skriver stämmer :rolleyes: så det får nog bli skånepågen iaf :tummenupp han ska vara bra enligt skåningarna på kawa,, snackade med honom igår å han verkade ha koll på läget,,, det tar ca 7 tim att göra servicen så det e naturligtvis det som ställer till det med priset.

toca1 skrev:
allt du skriver stämmer :rolleyes: så det får nog bli skånepågen iaf :tummenupp han ska vara bra enligt skåningarna på kawa,, snackade med honom igår å han verkade ha koll på läget,,, det tar ca 7 tim att göra servicen så det e naturligtvis det som ställer till det med priset.

Har du kollar med Kennet's??? När jag snackade med de så verkade de veta vad de snackade om och jag har inte hört något dåligt om dem.

Så slipper du ju åka till skåne också :p

Magnus skrev:
Kolla med "Kennets mc service" de var lite billigare när jag frågade på 2400 milsservice till min hoj.

Har du gjort 2400 milsservicen på Kennets?
Jag ska snart göra min och fick som svar att bara arbetet skulle kosta 4800:- :mad: Sen tillkommer lite för materialet.
Surt att serva Kawa :fakta

Heinrich skrev:
Jag ska snart göra min och fick som svar att bara arbetet skulle kosta 4800:- :mad: Sen tillkommer lite för materialet.

ZX-12´an kommer i så fall inte enbart ha dubbelt så stor motor som din, utan även kosta dubbelt så mycket att serva.

får bli skånepågen :tummenupp kollade m lita andra i götet idag å...... :mad:
men det e klart,, aldrig fel med en liten skånesemester + att man MÅSTE" vara ledig från jobbet i två dar :D :tummenupp
Efter servicen blire ut å testa dom kurviga goa skånevägarna :rock

Heinrich skrev:

Tror att de skulle ha 4500 (utan material), men han nämnde att de skulle höja timpriset lite veckan efter jag ringde.

Servade min på MC-Tjänst i Vetlanda istället 4500 inklusive material.

Magnus skrev:
Tror att de skulle ha 4500 (utan material), men han nämnde att de skulle höja timpriset lite veckan efter jag ringde.

Servade min på MC-Tjänst i Vetlanda istället 4500 inklusive material.

4500:- inklusive material? Då kanske man ska dra iväg med den till Vetlanda då. Man sparar ju lite stålar i alla fall.

Är det verkligen ide att göra alla moment på de där svin dyra servicarna? 2400 mila på kawa skulle ha kostat mig ca 6000 på en zx-6r, gissar att materialet ingick då.
Dom skulle bla demontera och smörja styr och sving lager, ett ganska omfattade jobb som tar tid och kostar pengar. Vill man kan man ju snåla och hoppar över sånt och åtgärda när det väl börjar glappa.

Gustav skrev:
Är det verkligen ide att göra alla moment på de där svin dyra servicarna? 2400 mila på kawa skulle ha kostat mig ca 6000 på en zx-6r, gissar att materialet ingick då.
Dom skulle bla demontera och smörja styr och sving lager, ett ganska omfattade jobb som tar tid och kostar pengar. Vill man kan man ju snåla och hoppar över sånt och åtgärda när det väl börjar glappa.

Jaha.. kör tills det rasar är devisen alltså.. Blir dyrare liksom, å sämre.. Styrlager bör rengöras å smörjas upp för att inte slitas å glappa upp i onödan... Annars fint jobb att pilla med på vintern.. :hej

/B

Bj.O.rn skrev:
Jaha.. kör tills det rasar är devisen alltså.. Blir dyrare liksom, å sämre.. Styrlager bör rengöras å smörjas upp för att inte slitas å glappa upp i onödan... Annars fint jobb att pilla med på vintern.. :hej

/B

Så illa var det inte tänkt att det skulle låta, men att demontera ett strylager som funkar perferkt och betala 1500 pix vet i fan om det känns rätt. Bättre då att, som du säger, spara sånt till vintern och pilla med det själv.

toca1 skrev:
får bli skånepågen :tummenupp kollade m lita andra i götet idag å...... :mad:
men det e klart,, aldrig fel med en liten skånesemester + att man MÅSTE" vara ledig från jobbet i två dar :D :tummenupp
Efter servicen blire ut å testa dom kurviga goa skånevägarna :rock

Tyvärr är min Kawa såld, annars kunde du tittat förbi så kunde vi gazzat lite.....

Rössjörundan är ett måste....

Jag servar själv jag. Det är roligare o framförallt billigare, student som man är. Bara att ta det lugnt så kan man lösa det mesta. :)

Jaha, då hade man bokat tid hos skånepågen. Får vänta i tre veckor, men han är ju betydligt billigare än verkstäderna i Gbg.
Kan ju vara värt dom där tusenlapparna man sparar. (transporten till Påarp kostar ju ingenting för min del :D :D )

Han var trevlig som satan.

:whip :whip :whip :whip

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC