Service Kawasaki Z750

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Hej

Undrar om någon känner till serviceintervallerna på Kawa Z750 årsmodell 2003-2006?

Extra poäng om ni vet vad som görs vid respektive service...

/Samme

Service vid 100 mil, liten service 600 mil, stor 1200 mil,liten 1800 mil. osv.osv.
Vet inte exakt vad dom gör på respektive service, sitter på jobbet har inte serviceboken här

tikki skrev:
2569918 Service vid 100 mil, liten service 600 mil, stor 1200 mil,liten 1800 mil. osv.osv.
Vet inte exakt vad dom gör på respektive service, sitter på jobbet har inte serviceboken här

Tackar för svaret! Väntar med spänning på det andra. Intressantast är väl kanske att ha reda på när de gör ventiljustering samt kanske tändstiftsbyte, då dessa brukar vara dyra (har jag sett i andra trådar om service).

Men ventiljusteringen borde gissningsvis ske vid 1800?

/Samme

Service

Näe ventiljustering utförs varje 1200 mil samt luftfilter och ventiler.
Mvh
Peter

Samme skrev:
2569855 Hej

Undrar om någon känner till serviceintervallerna på Kawa Z750 årsmodell 2003-2006?

Extra poäng om ni vet vad som görs vid respektive service...

/Samme

Är väl vanligt att firman man köpar hojen av vet sånt,,!!?? Eller???
Eller är det en importhoj,,,,;-) för då får man ju skylla sig själv lite gran,,;-)
Är jättestor-service vid 2400 mil, som på alla kawor, då skal man b.la. byta framgaffelolja, smörja vajrer,,etc,etc,,ÄR DYRT!!
På en XZ9R, och liknande kawor, då räknar man med ca 6-7 timmar,,plus material,,;-)
Hälsar Frostie.

Tackar för svaret.

Anledningen till att jag frågar är att jag sitter och kollar lite på annonser och funderade på vilka miltal man ska passa sig för/se till att servicen är gjord.

/Samme

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...