Service intervaller på KTM 660SMC -03->0X

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Rätt så intresserad av dessa hojjar, var är det för service intervaller på dem /ägandekostnader?

The-PatriX skrev:
Rätt så intresserad av dessa hojjar, var är det för service intervaller på dem /ägandekostnader?

Sök!! Finns massvis med trådar om service på 660.

//Eric

Vissa har det bra med försäkringen :mad:

Föresten, vad kostar plastkitten till 660SMC, 03 och 04 modellen?
Känns inte helt lönt att helsäkra en sådan hojj :tomten

Kollade på lelles, men deras katalog var lite snål på det området

The-PatriX skrev:
Vissa har det bra med försäkringen :mad:

Kollade på lelles, men deras katalog var lite snål på det området

12-1500 pix för all plast har jag för mig.

Välj en 04-> Mer olja, kylfläkt och diverse andra förbättringar.

//jaG

The-PatriX skrev:

Plasten kostar lite och ingenting men det gör försäkringen också. 660 SMC är offroad-klassad hos Bilsport&MC så försäkringspremien bestäms inte av din ålder. Jag betalar 3900:- helår/helförsäkring för min och jag är 26. Ring dit eller kolla på deras hemsida innan du tecknar en halvförsäkring. OBS: du måste själv välja offroadförsäkring på hemsidan, om du kollar premien på en vanlig försäkring på 660 så kostade den 12000:- för mig...

//Eric

Cobretti skrev:
KTM 660 05:a har 500 mils service intervaller ! Och det är ju aldrig fel :D

Men så väger den mer än -04. Ska man ha 660 så är det -04 som
gäller :D
-03 för lite olja,ingen fläkt.
-05 tung+en massa ljuddämpare :D

Förlåt,måste retas ibland :banana

DR-Zätare skrev:
Plasten kostar lite och ingenting men det gör försäkringen också. 660 SMC är offroad-klassad hos Bilsport&MC så försäkringspremien bestäms inte av din ålder. Jag betalar 3900:- helår/helförsäkring för min och jag är 26. Ring dit eller kolla på deras hemsida innan du tecknar en halvförsäkring. OBS: du måste själv välja offroadförsäkring på hemsidan, om du kollar premien på en vanlig försäkring på 660 så kostade den 12000:- för mig...

//Eric

Från Bilsport & mc's hemsida.
"Offroad" är försäkringen för dig som har fyllt 24 år och äger en landsvägsregistrerad offroad-mc (enligt vår klassificering)."
Tyvärr. :(

Tackar för svaren :tummenupp

Ska kika runnt lite på t.ex. Husaberg :tomten innan jag bestämmer mig, tydligen så är det täta service intervaller på dem, men det går mer eller mindre jämt upp med det ruskigt låga andra handsvärdet som de äldre har. Såfort nån tomte köper min bil så är det mer än aktuellt att hitta ett lämpligt objekt att "övningsköra" med och ha när lappen är min :banana

The-PatriX skrev:
Tackar för svaren :tummenupp

Ska kika runnt lite på t.ex. Husaberg :tomten innan jag bestämmer mig, tydligen så är det täta service intervaller på dem, men det går mer eller mindre jämt upp med det ruskigt låga andra handsvärdet som de äldre har. Såfort nån tomte köper min bil så är det mer än aktuellt att hitta ett lämpligt objekt att "övningsköra" med och ha när lappen är min :banana

Om du är ute efter ett billigt ägande är jag inte säker på att Husaberg är något för dig, framförallt inte en äldre. De har lågt andrahandsvärde av en anledning. Om du verkligen kan skruva, det vill säga du har inga problem att klyva motorn och byta lager och liknande på egen hand, så kanske det funkar för dig, då är det ju bara materialet som kostar. Men ha en duktig buffert om du ska åka Husa. Även om många av de faktiskt håller ihop riktigt bra så finns det ett gäng därute som kostar en del att hålla igång också.

//Eric

DR-Zätare skrev:
Om du är ute efter ett billigt ägande är jag inte säker på att Husaberg är något för dig, framförallt inte en äldre. De har lågt andrahandsvärde av en anledning. Om du verkligen kan skruva, det vill säga du har inga problem att klyva motorn och byta lager och liknande på egen hand, så kanske det funkar för dig, då är det ju bara materialet som kostar. Men ha en duktig buffert om du ska åka Husa. Även om många av de faktiskt håller ihop riktigt bra så finns det ett gäng därute som kostar en del att hålla igång också.

//Eric

Jo kan skruva någorlunda, men som tur är så bor jag riktigt nära DJM´s garage :banana. Tittade lite mot 03´orna som har fått div delar förstärkta. Men visst är det kul att skruva, sneglade lite mot 97´orna och drog ett överslag på vad det skulle kosta att konvertera en till SM från Enduro utseende, skulle kosta flis.

Men LC4 motorn från K.T.M verkar ju mer än driftsäker i alla fall.

JN skrev:
Byte?? Nä, men hör av dig om du får sålt din om du är sugen på riktigt fin 660...

Jag är tyvärr rädd att jag kommer att ha svårt att sälja en sporthoj så här sent på året så jag kommer förmodligen byta bort den mot en 640 Prestige -04 nästa vecka om ingen kommer med cash.

Drifter skrev:
Jag är tyvärr rädd att jag kommer att ha svårt att sälja en sporthoj så här sent på året så jag kommer förmodligen byta bort den mot en 640 Prestige -04 nästa vecka om ingen kommer med cash.

Det är roligare, snabbare och roligare ( :rolleyes: ) med 660. Tänk om, välj rätt!

//jaG

Drifter skrev:
Har du provkört båda? Om inte, gör det först, skillnaden är enorm.

Back