Service intervall yamaha r6

hade en -03 tidigare, på den var det vid , 100, 600, 1200, 2400mil

Sålde den vid 2200 mil men har för mej att det var ventiljust vid runt 4000 mil

-05 och framåt har iaf 1000 mellan service förutom inkörningsservicen vid 100mil,ventil vid 4000.

Henrik

-05 och framåt har iaf 1000 mellan service förutom inkörningsservicen vid 100mil,ventil vid 4000.

Henrik

Okej så köper jag en -05:a så är det var 1000:e mil. Har hojen gått 1800mil så är det bara 100mil och 1000mils servicen som ska vara gjorda ?

Vad kostar servicen på märkesverkstad ?

3600 för -05an på 1000mila,-08an 2800 ungefär,06-07 borde kosta som -08an men det vet jag inte säkert.
2000mila kan kosta mer/mindre beroende vad som ska göras men det vet jag först i maj el juni beroende på vädret.

Detta är y-centerpriser.

Henrik

Okej så köper jag en -05:a så är det var 1000:e mil. Har hojen gått 1800mil så är det bara 100mil och 1000mils servicen som ska vara gjorda ?

Vad kostar servicen på märkesverkstad ?

Man kan inte lita på vad som kanske har gjorts.Hade jag varit dig så hade jag gjort en ny service för säkerhets skull :tummenupp

Henrik

Tror det var från -03 och framåt, då jag hade en -03a förut och fick ut papper på att service intervallen hade justeras från just 600 till 1000 mil.

Enligt Yamaha-center (gbg) så har dom numera höjt service-intervallet till 1000 mil, för varje årsmodell av R6an.
Varannan serive är "stor". Detta gäller ju då obligatoriska moment. Men om typ drivpaket eller bromsklossar eller liknande behöver bytas, så kostar det ju extra.
Så kolla skick på alla slitdelar oavsett servicar.

Paco

Tror det var från -03 och framåt, då jag hade en -03a förut och fick ut papper på att service intervallen hade justeras från just 600 till 1000 mil.

Känner igen det men kunde inte svara säkert så jag skrev vad jag visste.

Henrik

Känner igen det men kunde inte svara säkert så jag skrev vad jag visste.

Henrik

Nått man ska tänka på när man kollar dessa hojar ?
Har inte kört sporthoj förut så jag vet inte riktigt vad man ska kolla efter överhuvudtaget.

SÅ lite tips skulle sitta fint.

Nått man ska tänka på när man kollar dessa hojar ?
Har inte kört sporthoj förut så jag vet inte riktigt vad man ska kolla efter överhuvudtaget.

SÅ lite tips skulle sitta fint.

Kolla samma som vilken hoj som helst,har inte upptäckt något speciell på min än(1800mil på -05an)vill du ha lite läsning om dom så finns ju R1/R6tråden att gå igenom,finner du nog både problem och köpguide.

Henrik

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing