Service i skåne.

Ducce Micke

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Hoj
2002-Ducati ST2
Hej är det någon som vet var man kan göra service på sin hoj för en billig peng.
Har kollat på några ställe men vad fanken en storservice går på 7-8000kr alla säger att denna hoj kawasaki zx12r e svindyr att serva.

Mvh
Mickeninja

zx12an är väl den som kräver att motorn sänks för att justera ventiler? Dyrt i sådana fall. Lär iof finnas folk som klarar justeringen utan motorsänkning men det lär vara väldigt pilligt.

Generellt är Piffes i Staffanstorp billig och bra. Jag har även goda erfarenheter av Mitonga i Lomma. Men i just ditt fall kan det vara vettigt med någon med stor vana av just den modellen.

Hej tack för tipset det blir antagligen Mitonga dom hade bra pris och fast pris.
Mvh
Mickeninja

Har du kollat med han i eslöv, glömt vad han hater, han håller till uppe vid acktiv 24 gymet.

Haha jodå jag har varit hos han oxå Prillas för jag har haft en annan hoj som han brukade meka med men han sa jag vill inte se den här för det är för mycket jobb och blir mycket dyrare hos mig än tex Br Hörberg.
Mickeninja

Ja jag har hört av några jag känner som rekommenderat Mitonga så jag ska till dom på fredag och komma överens. Att man har ett fast pris tycker jag är helt perfekt ink grejor.
Mickeninja

Mc center här i kristianstad e att rekomendera :) billiga (tkr jag) och snabb servic, fick mina bakhjuls lager byta på nån timme :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back