Service i linköping?

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Behöver byta mitt drivpaket bums!

Tyvärr så är det en månads väntetid hos beviks och HOJ Mc vägrar ringa tillbaka....

Så undrar lite om det är nån här som kan rekommendera nån bra firma i linköping/norrköpings trakten?

I Linköping gillar jag Triumph Center bäst (bytte namn till Hojbolaget eller nått sånt). De är alltid trevliga och bra att ha att göra med. Kan inte klaga på servicen heller.

Gillar inte Beviks, tycker ofta man får känslan av att de inte vill sälja nått där...
Ofta lite dryga, men det blir väl så när man är så stora och har kunder så det räcker ändå.
Bikestop gillar jag inte riktigt heller, efter de vägrade byta däck på min hoj när jag köpt däck på nätet.

Edit: såg nu att du hade hört med Hoj MC/Triumph center.. skulle nog statsa på Bikestop då..

I Linköping gillar jag Triumph Center bäst (bytte namn till Hojbolaget eller nått sånt). De är alltid trevliga och bra att ha att göra med. Kan inte klaga på servicen heller.

Gillar inte Beviks, tycker ofta man får känslan av att de inte vill sälja nått där...
Ofta lite dryga, men det blir väl så när man är så stora och har kunder så det räcker ändå.
Bikestop gillar jag inte riktigt heller, efter de vägrade byta däck på min hoj när jag köpt däck på nätet.

Edit: såg nu att du hade hört med Hoj MC/Triumph center.. skulle nog statsa på Bikestop då..

HOJ mc ger jag inte mkt för!

Jag ringde dit i tisdags för att kolla pris på ett drivpaket, efter att ha väntat typ en kvart på att snubbe ska få fram ett pris så säger han att han ska ringa upp mig.

Efter två timmar ringer jag själv upp men då påstod han att han inte har hunnit men enligt han så var jag inte "bortglömd" Hur svårt är det att få fram ett pris på ett drivpaket? Det är ju knappast dagspriset på tryffel jag vill ha åt.

Men jag fortsatte att vänta tills det hade gått nästa åtta timmar. Innan dom skulle stänga för dagenså ringde jag upp igen och då svarade en totalt förvirrad tjej som inte hade nån större koll, hon sa att killen som håller på med delar pratade i telefon och hon skulle hälsa till honom att han skulle ringa upp.

Nu är det gått tre dagar och dom har fortfarande inte lyckas få fram ett pris på ett drivpaket. Jag kan ju lätt säga att jag ALDRIG kommer att ha nått mer den firman att göra.

Det tråkiga är att det är dom som har tagit över Suzuki i linköping så nu får man väl ta sig till norrköping om man ska försöka hitta nån mera seriös handlare

Jag har haft lite att göra med Beviks, har lämnat in hojen där förut och fick kanon bra service! Det är som natt och dag om man jämför med HOJ MC.

Men ska ringa till bikestop imorgon o fråga mig, dom kan ju knappast vara sämre än HOJ mc :)

Jag skulle nog också rösta för bikestop. Har inte haft så jättemycket med dem att göra men dem gånger det har hänt har det varit bra service.
Beviks har väl bra utbud men verkar lite slökukiga...:tungan

Jag skulle nog också rösta för bikestop. Har inte haft så jättemycket med dem att göra men dem gånger det har hänt har det varit bra service.
Beviks har väl bra utbud men verkar lite slökukiga...:tungan

Får tacka för tipsen! Har blivit rekommenderad till Bikestop av flera så har skickat i väg ett mail nu! Hoppas bara inte att dom också har en väntetid på en månad ...

Fick besked från Bikestop idag, dom har tre veckors väntetid! Alltså lika länge som Beviks :(

Finns det inga andra ställen som nån kan rekommendera?, norrköping funkar också?

Du säger Linköping/Norrköping... Motala eller Skänninge då?? X-Ride i Motala eller Sigges i Skänninge..
Det är nära Linköping o byta drivpaket är ju inte så komplicerat.

Varför gör du det inte själv???

Jag har inga verktyg här nere sen har jag ingenstans att hålla till, så då kände jag att jag hellre skulle pröjsa nån att fixa det.

Du säger Linköping/Norrköping... Motala eller Skänninge då?? X-Ride i Motala eller Sigges i Skänninge..
Det är nära Linköping o byta drivpaket är ju inte så komplicerat.

Tackar, får ta o kolla upp dom!

Last edited:
*/ ?>
Back