Service Hornet 600, -99

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tjena,
Någon som vet serviceintervaller för Hornet,
Dvs vanlig service (olja, filter osv..) samt intervaller för ventiljustering/kontroll.

/Felix

jodå, visst finns det hornet-ägare på forumet, men jag har inte serviceboken i högsta hugg för tillfället. Har för mig att det händer grejer servicemässigt var 600:de mil i början för att sedan bli mer sällan... Någon får rätta mig om jag har fel, eller så hinner jag gräva fram boken under helgen. Behöver iallafall kolla upp nästa service själv.

Här kommer det du letar efter. Nu har jag varit väldigt snäll, för jag var tvungen att leta rätt på serviceboken och installera scannerdrivrutiner till datorn...: :fakta

Bifogat

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    91.7 KB · Visningar: 726
klockren bild :tummenupp

Ska göra 1800 mial service, det var inte mycket som skulle åtgärdas där inte, det kan inte kosta mycket att göra den servicen. hoppas jag iaf

Tolf

Tolf skrev:
klockren bild :tummenupp

Ska göra 1800 mial service, det var inte mycket som skulle åtgärdas där inte, det kan inte kosta mycket att göra den servicen. hoppas jag iaf

Tolf

Det tråkiga är att jag själv ska göra 1200-mila snart, och den ser ut att kosta 3000+ tycker jag, med kännedom om vad mc-verkstan brukar ta... Får se om jag inte gör det själv istället, såg just hur jävla enkla grejjer det är... Kontroll av sidostöd, vem f**n vill betala för nåt sånt. :confused:

Psychodad skrev:
Det tråkiga är att jag själv ska göra 1200-mila snart, och den ser ut att kosta 3000+ tycker jag, med kännedom om vad mc-verkstan brukar ta... Får se om jag inte gör det själv istället, såg just hur jävla enkla grejjer det är... Kontroll av sidostöd, vem f**n vill betala för nåt sånt. :confused:

Den gången du kör iväg med stödet ner hade du önskat att någon kollat det...
För själv är man väll lite si och så med att kolla saker som alltid funkar... :)

Du kan nog trösta dig med att det lär inte kosta många kronor
ivilket fall som. :)

PutteLiten skrev:
Den gången du kör iväg med stödet ner hade du önskat att någon kollat det...
För själv är man väll lite si och så med att kolla saker som alltid funkar... :)

Du kan nog trösta dig med att det lär inte kosta många kronor
ivilket fall som. :)

... Nja, nog vill jag kontrollera det alltid, men jag lär nog göra det själv istället för att betala för en såpass enkel sak, det är det jag menar. Visst ska servicen göras, men att betala för att någon ska kontrollera om "sidostödsbrytaren" fungerar och liknande saker, nej tack! :fakta

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra