Då var det dagg, min första besiktning någonsin med min hoj. (hann sälja den förra innan besiktning
).
Det jag behöver göra (tror jag) är att byta mitt skurna slick till ett nytt godkänt däck. Plugga igen mitt slip on samt byta baken så jag har lampor på reg-skylten. (allt detta är väl ett måste? Det fungerar inte med skuret slick väl?)
Är det något mer jag bör tänka på inför besiktningen som ni vet de kollar?
Det jag mer ska göra är att köra en service samt ställa ventilerna. Jag är inte allt för meckarvan men har inte tummen mitt i handen. Har meckat med MT5:a tidigare samt bytt mitt backdäck samt slang på min KTM, alltså inte så mkt.
Den har snart gått 1000 mil!
Service: Det jag har i åtanke är att byta olja, filter (mer än olja, luft och mikro?), kolla drivpaketet samt ställa ventilerna. Vad mer bör jag kolla/byta när jag ändå är på gång? Tips? Finns säkert hur mycket som man bör fixa vid service som jag inte vet om.
Är det någon som har koll på vad verkstad, typ MC-huset i Malmö, skulle ta för en full service som denna, ca-pris såklart? Är det ngn idé att ge sig in på det själv? Jag betalar ju hellre en verkstad än att lägger 2 hela helger på att fixa allt om det nu är så bökigt.
Slutligen, är det någon som har pdf/word över vad en vekstad gör vid service, samt någon form av "steg-för-steg" dokument jag skulle kunna följa för att utföra service själv? Det hade varit super!
Tacksam för all hjälp, någon gång är väl den första då man ska lära sig "meka" med sin stånka!
P.S Om jag nu måste byta bakdäcket, är det ngn som har ngt billigt liggandes som man ändå kan köra en del mil på? PM:a gärna isf D.S

Det jag behöver göra (tror jag) är att byta mitt skurna slick till ett nytt godkänt däck. Plugga igen mitt slip on samt byta baken så jag har lampor på reg-skylten. (allt detta är väl ett måste? Det fungerar inte med skuret slick väl?)
Är det något mer jag bör tänka på inför besiktningen som ni vet de kollar?
Det jag mer ska göra är att köra en service samt ställa ventilerna. Jag är inte allt för meckarvan men har inte tummen mitt i handen. Har meckat med MT5:a tidigare samt bytt mitt backdäck samt slang på min KTM, alltså inte så mkt.

Den har snart gått 1000 mil!
Service: Det jag har i åtanke är att byta olja, filter (mer än olja, luft och mikro?), kolla drivpaketet samt ställa ventilerna. Vad mer bör jag kolla/byta när jag ändå är på gång? Tips? Finns säkert hur mycket som man bör fixa vid service som jag inte vet om.
Är det någon som har koll på vad verkstad, typ MC-huset i Malmö, skulle ta för en full service som denna, ca-pris såklart? Är det ngn idé att ge sig in på det själv? Jag betalar ju hellre en verkstad än att lägger 2 hela helger på att fixa allt om det nu är så bökigt.
Slutligen, är det någon som har pdf/word över vad en vekstad gör vid service, samt någon form av "steg-för-steg" dokument jag skulle kunna följa för att utföra service själv? Det hade varit super!
Tacksam för all hjälp, någon gång är väl den första då man ska lära sig "meka" med sin stånka!

P.S Om jag nu måste byta bakdäcket, är det ngn som har ngt billigt liggandes som man ändå kan köra en del mil på? PM:a gärna isf D.S