Service för ZXR 750 -91

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Köpte för ett par dagar sedan min första sporthoj, en kalasfin ZXR 750, som varit avställd sedan 1996. Den har rullat 4100 mil och jag funderar på vilken service som bör göras. Oljebyte och filterbyte är självklart, men är det mer jag behöver kolla innan den börjar brukas?? Däcken är för hårda så de ska också bytas innan körning.

Alla vätskor bör nog bytas (om du inte mekar för nöjes skull kan du ju vänta med dämparoljan fram till packboxarna går sönder...det lär ändå ske rätt snart)

Är du grym på tyska finns servicemanual här
http://ursa.irk.ru/manual/

Grattis till en kul hoj! (fin och bra pris om det är den på Blocket jag tänker på)

Dez skrev:
Alla vätskor bör nog bytas (om du inte mekar för nöjes skull kan du ju vänta med dämparoljan fram till packboxarna går sönder...det lär ändå ske rätt snart)

Är du grym på tyska finns servicemanual här
http://ursa.irk.ru/manual/

Grattis till en kul hoj! (fin och bra pris om det är den på Blocket jag tänker på)

Jo det är nog den. Verkligen välskött hoj. Har drömt om denna modell sedan jag som 9 åring såg "gröna jätten" för första gången. Kul att äntligen få äga en, och i orginalskick dessutom.

Pelvan skrev:
Jo det är nog den. Verkligen välskött hoj. Har drömt om denna modell sedan jag som 9 åring såg "gröna jätten" för första gången. Kul att äntligen få äga en, och i orginalskick dessutom.

Tur för dej att inte jag hann före då :) Vill ha en ZXR i vardagsrummet.

Seså, upp med lite bilder nu då :7peta

Hehe ja, jag måste ta några bilder..

Jag fick ett försprång eftersom tjejen som ägde den svarade på min köpes-annons på blocket innan hon annonserade själv. Var inte mycket att fundera på..

Hur gör man förresten för att bilden man har inlagd skall synas (ny här), har en bild på min andra hojj men den kanske är för stor,,,

Last edited:
Ska hämta min förstahoj imorn :)

Pelvan skrev:
Hehe ja, jag måste ta några bilder..

Jag fick ett försprång eftersom tjejen som ägde den svarade på min köpes-annons på blocket innan hon annonserade själv. Var inte mycket att fundera på..

Hur gör man förresten för att bilden man har inlagd skall synas (ny här), har en bild på min andra hojj men den kanske är för stor,,,

Själv ska jag hämta en som jag köper på annons på Blocket imorgon ! :banana
Ska bli riktigt skönt o ÄNTLIGEN få äga en pärla som denna.

http://www.blocket.se/view/5064861.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Ska göra teoriprov kl 15:00 i eftermiddag :gnissla
hmmm... undrar jag....

/TheJaller

Byt packboxarna före du har ett lager olja på bromsok och skivor, det är inte kul *doh*

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda